close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen TOURAN: Auto trilt tijdens rijden

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BMN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 125

Beste autokenners,

Sinds drie maanden ben ik in het bezit van een Volkswagen Touran uit 2007, 2.0 TDI, 170 pk, 5 zits. Sinds dat ik eigenaar ben heb ik last van een trillende auto. De trillingen zijn het hevigst bij snelheden tussen de 100 en 120 km/uur. Je ziet dan alle stoelen trillen en ik voel de trillingen ook in mijn eigen stoel. Bij het intrappen van de koppeling tijdens het rijden veranderen de trillingen niet. De trillingen blijven ook hetzelfde ongeacht het geven van gas of het laten rollen van de auto in z'n vrij.

Inmiddels ben ik ten einde raad en heb al het volgende laten vervangen:
- nieuwe velgen (staal) en nieuwe zomerbanden (Goodyear);
- banden zijn inmiddels al 3x gebalanceerd;
- alle wiellagers zijn vervangen;
- 1 slappe baksteun is vervangen;
- complete aandrijfassen voor (met homokineten) rechts en links zijn vervangen;
- alle rubbers van de draagarmen zijn gecontroleerd en in orde bevonden;
- schokbrekers zijn gecontroleerd in orde bevonden.

Doordat de auto trilt onafhankelijk van het toerental van de motor, heeft met de motor en versnellingsbak uitgesloten dat daar het probleem vandaan komt.

Ik ben inmiddels ten einde raad en de garage weet het ook niet meer. Ik hoop dat iemand mij hierin kan adviseren.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Ahmed

Geplaatst door

Ahmed_O (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, je zou kunnen proberen de niet aangedreven wielen" aan "de wagen te laten balanceren,dit gaat met een spinner die het opgekrikte wiel aandrijft en een pick-up onder de schokbreker die het eventuele onbalans weergeeft, niet ieder bedrijf heeft nog zo'n apparaat,maar dan kan je in ieder geval 2 wielen uitsluiten.
Ook een mogelijkheid is dat er te weinig ruimte is voor de aandrijfas,(bij belaste wagen) om te bewegen)_door b.v een kromme draagarm of kogel,dan zou de wielvlucht ook niet kloppen,maar je moet onderhand aan buitengewone situaties gaan denken na alles wat er al is vervangen.
Overigens blijven er in de versnellingbak wel assen draaien bij ontkoppelde motor.
Minimaal,bij bak in neutraal en koppeling los(evt,motor uit) toch wel het diff.en de secundaire as

jaker 0
badge

7 jaar

Hoi Jaker,

Bedankt voor je reactie. Ik had net bij aanschaf van de auto ook de auto laten uitlijnen. Het gekke is dat volgens de monteur het gelukt was de auto uit te lijnen. De auto trok en trekt nog steeds lichtjes naar rechts. Hij zegt geen afwijkingen te hebben geconstateerd waardoor dat zou komen. M'n stuur is ook een lichtjes naar rechts gedraaid als je recht vooruit rijdt op een goede snelweg.

De banden die ik erop heb laten zetten zijn Goodyear banden aangeschaft bij bandenconcurrent.nl

Maat van de banden is 205/55 R16 94W met verstevigde zijwanden.

Ahmed_O 0

7 jaar

Beste allen,

Ondanks dat de banden nieuw waren, bleken deze het probleem te veroorzaken. De banden waren niet goed rond. Dit hebben we weten te achterhalen door de banden te laten controleren door een bandenspecialist met een apparaat die de druk van het wegdek op de band nabootst. Toen bleek dat 3 van de 4 banden te grote afwijkingen hadden. Ik had deze nieuwe banden bij bandenconcurrent.nl gekocht. Nooit meer dus.

Na het vervangen van de banden was het probleem opgelost.

Groet,

Ahmed

Ahmed_O 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.