Volkswagen Golf III : Auto valt door de krik

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

Momenteel zit ik met een probleem. Ik heb een tijdje geleden mijn golfje gekocht en kwam erachter dat de vorige eigenaar erg creatief is geweest met het werken onder de auto. Het volgende is namelijk het geval.

De rand waar je normaal je auto bij opkrikt is helemaal verbogen ik kan dus nu geen normale auto krik eronder zetten. Tevens heb ik geprobeerd om met een garage krik de auto op te krikken zodat ik mijn zomervelgen eronder kon zetten. De auto is aan 1 kan er bijna doorheen gezakt aangezien die hele rand is omgeslagen.
Als ik dus nu met een lekke band kom te staan dan sta ik even met me handen in het haar.

Kan iemand mij helpen?

Is het mogelijk om het één en ander te vervangen onder de auto zodat ik hem normaal en save kan opkrikken?

hopenlijk hebben jullie een antwoord.

Mvgr,

Elroy

Elroy86

Geplaatst door Elroy86 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

een goede garage krik kopen

Santa (0), 15 jaar geleden

En die dan WEL altijd in je kofferbak meenemen. Krikje van 25-40 euro klaart de klus makkelijk.

Henkk (0), 15 jaar geleden

je hebt gegenwoordig ook van die luchtzakken die je onder je auto kan leggen... moet wel eerijk zeggen weet niet wat voor kwaliteit dit is en of je het wil gebruiken...

maar het is een idee toch? ;P

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

en niet onder plaatwerk(dorpel) opkrikken
maar onder een draagarm of een subfram/as

Elroy86 (0), 15 jaar geleden

Helaas is dit niet de oplossing.
Ik kan namelijk de krik niet onder mijn draagarm zetten gezien hij verlaagd is. De enige mogelijkheid is wel onder de dorpel maar dan staat hij niet veilig.

Kunnen dorpels vervangen worden en is dat veel werk?Wellicht een extra buis eronder lassen?
Zou daar het probleem mee opgelost kunnen zijn.

Gr Elroy

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

als je er een buis onder zet blijft ie verlaagd en kan je m ook niet opkrikken
maar een goede schaarkrik , en dN NIET DE GAMMA van uit de €5 bak maar een degelijke kan je zo onder de draagarm schuiven
of wil je mij vertellen dat je draagarm lager zit als je velg

Elroy86 (0), 15 jaar geleden

Ik krij er net een garage krik eronder.Niet zo'n ding van een paar tientjes wel iets duurder. Ik kan simpel weg mijn traag arm niet bereiken met de garage krik. Bij de achterzijde krijg ik hem ook niet onder mijn achteras.De krik komt er wel onder maar dan kan ik hem niet opkrikken gezien hij dan me bumper weer raakt.

verder nog opties?

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

blok hout in je auto
als nodig auto op blok rijden en dan krikken
its a simpel

auto-peter (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoop dat die mens een trekhaak heeft (garagekrik,schaarkrik,blok hout,airbagkrik)Mischien airride overwegen?M vr gr Peter

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

tja als je je wagen gaat verlagen brengt dit natuurlijk ook vervelende problemen met zich mee zoals over drempels e.d maar inderdaad een optie is een blok hout waar je effe oprijd en dan krik eronder zetten

jaboV (0), 15 jaar geleden

Kijk die Jerry houdt het inderdaad simpel en doeltreffend haha

Goed idee voor alle verlagingfreaks.

Gr Jaap

erik007 (0), 15 jaar geleden

ik denk dat deze jongens het zelfde probleem hebben

http://nl.youtube.com/watch?v=Vrc-JiuqC3...

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Nur die Titanic liegt tiefer.

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

hhmmm slak ,,stofzuiger ,,grasmachine,knap hoor,maar eronder kruipen zonder bok nooit of te nimmer

arie549 (0) PRO, 15 jaar geleden

deze kwaal heeft bijna iedere golf 3/vento.
het voorste krikpunt is origineel erg zwak, bij 9 van de 10 ligt indd de rand om waar de krik/brug normaliter geplaatst wordt..de meesten zijn op deze plek ook behoorlijk krokant.

wat je kan doen,

a nieuwe dorpels inlassen en meteen die rand versterken, want hij is gegarandeerdt behoorlijk rot aldaar.
b eerst het betreffende wiel op blok hout rijden en dan krik onder subframe
c verlagingset linea recta richting schrootbak en normale veren/demper er onder waardoor krik wel zo onder subframe past.

ik persoonlijk zou voor optie a en c gaan.....

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

a = niet van toepassing bij c arie549

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.