Tijdens voorgloeien komt er rook uit mn stuurkolom en brand de zekering door van de interieurverlichting/ruitenwisser. Soms gaat mn ruitenwisser ook aan tijdens het kontakt maken (met starten) zonder dat de ruitenwisser ingeschakeld staat.
Wat kan het probleem zijn? Een versleten ruitenwisserschakelaar (kontaktblok in het stuurkolom)?
Indien dit het geval is. Heeft iemand tips voor het uit- en inbouwen van een nieuwe?
Alvast dank voor de medewerking
Met vriendelijke groeten,
Taco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit klinkt gewoon puur als kortsluiting en dat zit deze waarschijnlijk bij de ruitenwissers (circuit ) omdat die zekering er ook uit fikt!
ik zou hier zeker voorzichtig mee omgaan, je wil niet weten hoe snel een auto brand!
Kijk of je een schema kan vinden, zijn vast mensen hier die je er aan kunnen helpen en zoek uit waardoor het komt dat de zekering eruit fikt.
waarschijnlijk zit er gewoon ergens keihard kortsluiting. maar dat zul je moeten uitsluiten.
succes gr henk
Henk dank voor jouw reaktie. ik heb nog een toevoeging op mijn eerdere bericht:
Vanochtend gebeurde het weer. Rook/zekering eruit. Echter na het plaatsen van een nieuwe zekering blijkt de intervalstand korter te zijn dan daarvoor. Ik bedoel dus dat de pauzeperiode tussen wissen korter is geworden....raar.
Ben ondertussen even in het archief van deze site gedoken en vind vele soortgelijke problemen. Echter is het mij niet helemaal duidelijk wat de oplossing is.
Kontaktblok in stuurkolom.
Interval relais
Ruitenwissermotor
iemand een tip?
16 jaar
Haal eerst eens de stekker(s) van de ruitewissermotor los en kijk wat dit voor effect heeft. Ook even de schakelaar bedienen. Als de zekering er dan niet meer uit knalt weet je zeker dat het in het motortje zit.
Ook kan je nog even kijken wat het effect is als je het intervalrelais er uit haalt.
vr.gr. Theo Sparenburg
16 jaar
Theo,
Dank voor de tips. Ik ga eens wat proberen.
Groeten,
Taco
16 jaar
Wat de interval betreft het volgende; Interval aanzetten en daarna uit even wachten en weer aan, dan wordt dat je interval-snelheid, langer wachten betekend dus een tragere interval en korter wachten een snellere interval.
Voor de rest staan hier boven al genoeg hints.
Harry,
Weer een optie extra op het bakkie! Zo kaal is die VW nou ook weer niet. Dit was mij totaal onbekend. Bedankt voor de tip. Dat maakt het storingszoeken weer iets eenvoudiger.
Groeten,
Taco
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar