close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: auto valt uit tijdens rijden

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

ik heb een probleem met mijn golf cabrio.
ik heb hem nog niet zo lang ik had er 300 km mee gereden zonder problemen en toen begon de ellende.
voor dat ik hem gekocht heb heeft de auto 2 jaar stil gestaan.
hij valt steeds uit tijdens het rijden zo gauw de motor een beetje warm word.
ik heb al verschillende dingen vervangen waaronder:
carborateur,benzinepomp,ontstekingsmodule,ontsteking,bougies,luchtvilter,benzinevilter.
het probleem is dat iedereen iets anders zegt maar alles wat we tot nu toe gehoord hebben was het dus allemaal niet.
ben een beetje wanhopig aan het worden wan we weten het echt niet meer.
ik hoop dat iemand nog een idee heeft wat het kan zijn.

Geplaatst door

petra eilander (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi petra,

om je probleem te lijf te gaan is het denk ik zinvol om de werking de benzinemotor te bekijken en vervolgens afstrepen datgene wat het niet (meer) kan zijn.

1. benzine wordt vanaf de tank via een benzinefilter naar de carburateur gepompt. In de carburateur wordt de brandstof gemengd met een vaste hoeveelheid lucht (dat via een luchtfilter wordt aangezogen) en daarna naar een van de vier cylinders van de motor gevoerd.
2. vervolgens moet op de juiste tijd het benzine-lucht mengsel met behulp van 1 van de (juiste) bougies worden ontstoken.

Van nr. 1 zijn benzinefilter, benzinepomp, carburateur, luchtfilter vervangen. Van nr. 2 zijn de ontsteking, bougies en ontstekingsmodule vervangen. Lijkt erop dat je alles gehad hebt.

Blijft alleen nog over: brandstofslangen verstopt (niet logisch omdat het alleen tijdens rijden gebeurt als de motor warm wordt), bobine (kun je nog vervangen, alhoewel ik het ook niet logisch vind), ontsteking niet op tijd (ook niet echt logisch omdat de auto dan ook slecht zou lopen en niet alleen uitvallen; ik zou het wel controleren), het aanzuigen van valse (= teveel) lucht.

Het meest logische lijkt me het laatste. Het lastige is het zoeken waar het systeem de teveel aan lucht aanzuigt: controleer de pakkingen en goede werking van de carburateur, de aansluitingen van en naar luchtfilter/carburateur, en de pakkingen van de motor (kleppendeksel en in het ergste geval de koppakking).

Ik heb ooit hetzelfde gehad met een Honda Civic. Ik wil je niet wanhoop drijven, maar uiteindelijk ben ik er mee gestopt, en heb de auto ingeruild.... :-(

Iig suc6. Ben

bcty01 0

17 jaar

Ik heb exact het zelfde probleem! Nog steeds! Ik heb inmiddels ook de carborateur,benzinepomp,ontstekingsmodule,ontsteking,bougies,luchtfilter,benzinefilter, temperatuur sensoren, thermosstaat ,waterpomp, kabelboom , zekeringkast vervangen. En ik word er aardig ziek van....

Controleer je zekeringkast op oxidatie en ook je kabelboom.
Bij mij was deze doorgebrand en de zekering kast zat vol oxidatie op de connectoren,

bij mij heeeft dit al een deel van het probleem opgelost.
Het kan ook zozijn door lang stil staan dat de benzine troebel is geworden en neer is geslagen . Mogelijk ook condens in je benzine tank zit, dit is op te lossen door z'n busjes schoonmaak spul in je tank te gooien.

Heb je de pakking van de carborateur ook gelijk vervangen? ( ik las valse lucht: bcty01 )

Mijn volgende stap is dat ik de brandstof pijp en tank vervang omdat de toevoer bij mij aardig is door geroest. en dan gelijk leiding door spuit met lucht tot aan de brandstoffilter.

010cabrio 0

17 jaar

hoi goof bij mij is het ook nog steeds niet verholpen!
maar je hebt nog wel wat goede tips gegeven maar ik breng hem morgen eerst even naar de garage om hem nog een keer na te laten kijken want het kost ook elke keer veel geld om alles te vervangen met als gevolg dat hij het nog steeds niet doet!
maar ails ik bij de garage wat wijzer word zal ik je laten weten wat het bij mij was misschien heb jij er ook wat aan!

ik had pas geleden het zelfde probleem met mijn passat , viel uit tijdens het rijden
het bleek de relais van de brandstofpomp te zijn, daarvan was een soldeerpuntje los!
waardoor de pomp dus af en toe uitviel
vergeet dat niet te controleren dus.

succes

milton7910 0

17 jaar

Dit is een golf 1 cabrio, daar is een heel belangrijk onderdeel wat bij geen enkele golf 1 nog nooit vervangen is; het beruchte kontactblokje achter het contactslot. Ze liggen nog steeds in rijen van 3 bij de dealers op de plank, stofvrij wel te verstaan.

Voorkomende storingen hiervan: spontane uitval, soms zo weer te herstarten, soms niet. Niet meer aanslaan op de startmotor maar met aanduwen binnen 1 meter lopen, donker en niet werkend dasboard tijdens het uitvallen, verlichting die niet werkt, soms te stimuleren door aan de sleutel te rotzooien, soms niet. Wil ook wel eens echt gaan roken uit de stuurkolom, maar hoeft niet.

Denk hier eens aan......

audia4 0
badge

17 jaar

nou mijn probleem is eindelijk opgelost! na van alles te hebben vervangen zagen we dat de bezine filter steeds leeg liep als de motor draaide terwijl deze half vol moet blijven! heb toen de retour leiding van de benzine door geblazen en hij loopt weer als een trein! nu alllen nog wat fijn afstelling en hij is weer perfect! iedereen hartelijk bedankt voor alle advies en hoop dat anderen wat aan mijn oplossing hebben! groetjes petra

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.