Volkswagen Golf: slaat af en bokkerd onder het rijden

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

heb een golf cabrio 1.6 en hij valt als de motor net op temperatuur komt steeds uit! als ik rond de 50 rij duurt het wat langer maar als ik bij de 80 komt valt hij meteen weg! heb al van alles vervangen o.a. benzinepomp , carborateur , ontstekingsmodule , ontsteking , luchtfilter , benzinefilter ! weet verder zo niet meer waar ik na moet kijken hoop hier iemand wel! sta voor elk advies open!


alvast mijn dank! groeten desmo

desmo24

Geplaatst door desmo24 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

Cor1822 (0) PRO, 16 jaar geleden

Geen valse lucht aanvoer?

acceleratiepomp goed afgesteld?

desmo24 (0), 16 jaar geleden

heb wel een gaatje ontdekt in de slang van het kleppendeksel naar de luchtfilter! zou misschien kunnen toch?

desmo24 (0), 16 jaar geleden

kan acceleratie pomp nog wel een keer controleren

Cor1822 (0) PRO, 16 jaar geleden

Slangetje van kleppendeksel naar luchtfilter zal de carterventilatieslang wel zijn.
even provisorisch afdichten en zien wat het verschil is .
Oud beestje, automatische choke? blijft ie niet hangen en verzuipt zo de motor?

desmo24 (0), 16 jaar geleden

heb carterventilatieslang afgeplakt maar maakt weinig verschil loopt wel iets langer maar slaat nog steeds af! en choke blijft niet hangen loopt wel goed in de toeren rond de 1000! nog meer opties? in ieder geval bedankt was het proberen waard!

kps (0) PRO, 16 jaar geleden

EVEN WAT MEER GEGEVENS NODIG:

Wat gebeurt er precies als hij er mee ophoudt,kun je gelijk weer starten of duurt dat enige tijd.

Lukt het aanslaan direct niet,heb je dan wel spanning bij je bougies(vonk dus)?

Heb je gecontroleerd of je brandstof in je carburateur hebt nadat hij is afgeslagen.

KPS

desmo24 (0), 16 jaar geleden

hallo kps

hij start wel gelijk weer maar slaat dan meestal ook gelijk weer af.
spanning van de bougies is goed.
nee ik heb nog niet de brandstof in de carburateur nagekeken
dat ga ik nog even doen,maar als de motor uit is gevallen en ik wil hem weer starten dan stotterd hij.
er is ook een lampje van de temperatuurmeter dat knippert voordat hij afslaat of nadat hij af is geslagen.
en het lampje van het alarm knippert willekeurig onder het rijden mischien hebben deze dingen ook iets met het probleem te maken??
het gaat hier om een taxalarm met startonderbreking.

ik heb gisteren 10 km gereden zonder problemen maar daarna is hij in een stuk van 600 meter 5 keer uitgevallen.


in iedergeval bedankt voor de tips

desmo24 (0), 16 jaar geleden

ik twijfel aan juiste carburateur en onsteking maar kan nergens gegevens vinden over het motorblok.
heeft iemand een idee waar ik die kan zoeken, ik krijg via kenteken geen gegevens

kps (0) PRO, 16 jaar geleden

Als je mij je motorcode doorgeeft kan ik het op mijn werk wel voor je uitzoeken,code is twee of drie letters,soms een letter plus een cijfer.

Dat het temperatuurlampje knippert als de motor uitvalt is normaal omdat het signaal van de draaiende motor wegvalt.

Als jou temperatuurlampje knippert vlak voor dat hij uitvalt kan het ook zijn dat de spanning van klem 15(spanning via contact)uitvalt.

Dit kan door een defect contactblokje achter het contactslot maar ook door de startonderbreker.
Misschien handig om de startonderbreker tijdelijk buiten werking te stellen.

Succes,

KPS

desmo24 (0), 16 jaar geleden

motorcode is re !zal het contactblokje cotroleren! als je de gegevens heb kun je mij die mailen dan als het niet te lastig is! alvast bedankt! heb je nog verdere gegevens nodig? kenteken is 44-fl-bt id nummer is wvwzzz15zkk029708 ! groeten desmo

kps (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo Desmo

Niet precies duidelijk waar je nu aan twijfelt,of je twijfelt of je de goeie onderdelen heb gemonteerd of je twijfelt aan de goeie afstelling.

De afstelgegevens heb ik je intussen gemailt,de juiste onderdeelnummers geef ik je hier:

De carburateur moet zijn een 2E2 carburateur met het nummer 027 129 016 H(voor een schakelbak) of de 027 129 016 P(voor een automaat.

De ontsteking moet zijn 050 905 205 c (BOSCH)

Succes ermee,

KPS

desmo24 (0), 16 jaar geleden

ging mij om de juiste type onderdelen! ontsteking was wel de juiste en de carburateur zal ik morgen even controleren! heb de afstelgegevens nog niet binnen maar die zullen nog wel komen! in iedergeval hartelijk dank voor de hulp en nu hopen dat ik met deze gegevens tot een oplossing kom! groeten tim!zou je die afstelgegevens nog een keer kunnen mailen maar dan naar timschepers@orange.nl alvast bedankt!

desmo24 (0), 16 jaar geleden

weet er toevallig nog iemand een 2e2 carburateur te vinden voor mijn golf? heb internet al afgezocht maar het blijkt erg lastig om zo'n type te vinden! dacht dat ik er laatst 1 had maar dat was een 2ee en moet echt een 2e2 hebben dus als ieman dnog een adresje weet bij deze bedankt!

desmo24 (0), 16 jaar geleden

heb trouwens al 2 carburateurs op deze auto gehad en vroeg me af of het waarschijnlijk is dat zich bij beide carburateurs het zelfde probleem voor doet of moet ik dan waarschijnlijk het probleem ergens anders zoeken! groeten tim

desmo24 (0), 16 jaar geleden

is er voor de pierburg 2e2 carburateur trouwens nog een geschikte vervanger te krijgen of moet er dan veel aangepast worden? iemand een idee?

desmo24 (0), 16 jaar geleden

zit er op mijn type motor een condensator bij de onsteking?

matthijs1 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo Tim, tis mischien raar maar werkt jou winterstand wel goed, of is de slang naar je spruitstuk er misschien af. Ook wil een bruin rond tonnetje tussen je kleppendeksel en je carburateur nog wel eens voor problemen zorgen (luchtscheider uit brandstofsysteem)
groet thijs

desmo24 (0), 16 jaar geleden

ik heb nog een vraag de brandstoffilter is als de auto uit is 3 kwart gevuld maar als ik de auto start trekt hij helemaal leeg en daarnu volt hij weer is dit normaal?

desmo24 (0), 16 jaar geleden

probleem is opgelost! heb als laatste idee maar eens de retour leiding van de benzine door geblazen en waarachtig hij loopt weer perfect nu nog een busje reiniger in de tank gooien en na een kilometer of 700 honderd de filter vernieuwen dan moet alle troep er toch uit zijn! iedereen bedankt voor alle hulp en hoop dat iemand nog wat heeft aan mijn oplossing! nog veel succes en de groeten van een opgeluchte golf cabrio rijder!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.