Volkswagen Golf: Koppeling vervangen VW Golf 2

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Hallo,

10000km geleden hebben wij zelf de koppelingsplaten/drukgroep en lagers vervangen van onze Golf 2 1.3 uit 1986.
Nu kan er niet meer geschakeld worden als de motor draait. (koppelingspedaal voelt hetzelfde aan)
Ik denk zelf aan de drukgroep.
Voordat de bak er weer af gaat wil ik graag weten hoe dit zo snel kan?
Het markeren van de stand van de koppelingsplaten op het vliegwiel (volgens boekje) bij verwijderen oude koppeling komt mij niet bekend voor?
Kan het hier mee te maken hebben of is het iets anders.
Bij het plaatsen van de vorige set vond ik wel dat de koppelingskabel gelijk al op z'n uiterste stand gesteld moest worden. (inmiddels een nieuwe erop gezet met hetzelfde resultaat).
Alvast bedankt!

MPL

Geplaatst door MPL (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Koppelingspedaal voelt goed aan (de slag),en bak schakeld wel als motor uit is?
Lijkt erop dat de koppeling niet vrij komt.
Je moet wel een beetje daarvoor bestemde vet op de prise-as smeren,zodat de koppelingsplaat vrij kan bewegen over de as van de bak.

MPL (0), 16 jaar geleden

[quote=ricky]Koppelingspedaal voelt goed aan (de slag),en bak schakeld wel als motor uit is?
Lijkt erop dat de koppeling niet vrij komt.
Je moet wel een beetje daarvoor bestemde vet op de prise-as smeren,zodat de koppelingsplaat vrij kan bewegen over de as van de bak.[/quote]
Bedank voor je reactie<

Koppeling voelt goed aan en schakelt prima als motor uit is.
Koppeling komt volgens mij inderdaad niet vrij.

Zal goed op de smering letten en of hij vrij beweegt over de as.
Kijk eerst wel even voordat ik een nieuwe set haal.
Als de smering het probleem is/was is het dan verstandig om een nieuwe set te monteren of kan gewoon de oude er weer op (is namelijk nog geen 10.000 km oud)


alvast bedankt!

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Alleen als het inderdaad de koppelingsplaat is die stroef over de as beweegt kan de set er weer op na het opnieuw invetten en reinigen,maar kijk goed naar de drukgroep of er geen veer gebroken is waardoor de koppeling ook niet vrij komt,want dat kan ook nog,maar dat zie je pas als de koppeling gedemonteerd is,bij twijfel is het verstandig om toch maar een nieuwe set te halen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.