close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat TDI 110PK: Automaat Schakeld alleen bij hoog toerental na vervangen distrib

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: afn

Hallo,

Mijn automaat schakeld dus alleen bij hoog toerental na vervanging van de distrubutieriem.
Ik denk zelf dat de dieselpomp te vroeg staat (Door de nieuwe riem is de pomp iets vroeger gaan
staan) Als de motor warm word na c.a. 20 kilometer schakeld hij wel goed, kan iemand dit bevestigen
en vertellen wat de basisafstelling van alle poelie's ,en basisafstelling van de inspuitpomp is?

Alvast bedankt, Marcel

Geplaatst door

mnb (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

marcel om over wat voor motor en type praat je.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

Beste Jan,

Ik praat hier over een AFN motor (110pk tdi)

mnb 0

17 jaar

deze kan je eigenlijk niet verkeerd afstellen als je het goed doet natuurlijk.
het werkt zo.
we zetten de krukas op de kerf of 0 achter bij het vliegwiel.
we zetten achter in de nokkenas een liniaal zo dat deze vast staat.
we zetten een pen in de brandstof pomp.
we draaien de bout van de nokkenas iets los.
tikken met een hamer en drefel de poeli los.
draaien hem zo dat de poelie nog kan draaien.
we monteren de nieuwe riem en spannen hem.
draaien de bout van de nokkenas vast en halen de liniaal uit de nokkenas en de pen uit de btandstof pomp.
draien de krukas 2 maal rond en controleren de timing.
we bouwen de motor dicht en starten hem en lezen met de testkast het inspuitbegin af en als dat alles goed is kan het niet missen.

jou vraag is hoe je kan controleren of de pomp op tijd staat nou je zult begrepen hebben dat dat het makkelijkst gaat met de testkast want dan kun je de boel controleren terwijl hij loopt.
dus als daar de waarde goed van is dan staat het inspuit begin goed.
dus om het effe kort te maken gewoon het inspuitbegin laten controleren met de testkast en storinggen uitlezen dan weet je of de oorzaak hier in zit .

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

Bedankt Jan

ik ga ermee aan de slag

Marcel

mnb 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.