auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: automaatbak passat stuk ?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Hallo ,

Ik heb onlangs een Passat variant 1.9 TDI 110 pk automaat uit 98 met 360.000 km op de teller gekocht . Nu vallen mij twee dingen op . Ten eerste vind ik hem traag , ik ben Alfa's 1.9 JTD gewend en die gaan als de brandweer maar deze is toch beduidend minder rap . Ten tweede lijkt de automaatbak niet goed te werken . Soms doet ie het prima maar meestal schakeld hij niet door naar zijn vijf . Dan rij ik dus 120 km per uur op 3600 toeren terwijl hij , als hij wel doorschakeld , op 2500 toeren hoort te blijven . Ook krijg ik een snukje als hij van 3 naar 4 schakeld . Daarnaast heb ik , wanneer hij wel doorschakeld en ik de cruisecontrol aan heb , wel eens dat de toeren om de paar seconde iets omhoog gaan om meteen weer te zakken . Hij schiet dan als het ware een fractie van een seconde omhoog . Ook dit doet ie niet altijd . Soms loopt ie lekker en heeft ie nergens last van maar meestal niet ! Ik heb de lmm al los gehad maar merkte niet echt een verschil . Suggesties iemand ? Kan het een met het ander te maken hebben ? Ik hoor het graag .
Gr.

Geplaatst door

PsyKootje (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat stijgen van het toerental komt door de koppelomvormer.
Moet vervangen worden.
Het niet doorschakelen kan kome door verouderde automaatolie.
Maar eerlijk gezegd,bij 360.000km zal de bak wel aardig op zijn.
Met deze km standmoet je erop rekenen dat het niet bij een kleinigheidje blijft.

primera p11 0

11 jaar

Ik kom er nu achter dat wanneer de bak goed warm is, na ongeveer 25 minuten, hij wel goed gaat schakelen. Zou dat niet duiden op vuile bak olie? Mijn neefje, eerste monteur bij een VAG dealer, heeft ermee gereden en toen reed hij goed natuurlijk. Hij zou hem dit weekeinde uitlezen maar werkt bij Audi en kan hem dus niet helemaal goed uitlezen blijkbaar .

PsyKootje 0

11 jaar

Zou eens beginnen met Bakolie en filter vervangen, al ben ik bang dat dit geen resultaat zal opleveren gezien er ook nog een probleem is met de koppelomvormer.
Automaatbakken blijven zorgenkindjes binnen de VAG groep.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Ik heb hem uit laten lezen, de volgende fout codes gaf hij aan:
-00268 magneetventiel 6-N93 open circuit 00268 164 .
-00300 transmissie olie temperatuur sensor G93 00300 162 .
-01192 koppelomvormer lock up koppeling 01192 132 .
De monteur durfde hier geen uitspraak over te doen . Kon van alles zijn. Iemand enig idee?

PsyKootje 0

11 jaar

Aangezien niemand reageert ga ik ff een nieuwe topic openen !

PsyKootje 0

11 jaar

[quote=PsyKootje]Aangezien niemand reageert ga ik ff een nieuwe topic openen ![/quote]
Onze voorkeur gaat uit naar één topic.
Hou het voor jezelf en ook anderen overzichtelijk.

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

11 jaar

Probleem is opgelost , auto verkocht .

PsyKootje 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.