Ik laat al 10 jaar mijn zomerbanden op lichtmetalen velgen in oktober omwisselen naar winterbanden op stalen velgen en dan in het voorjaar weer de zomerbanden wisseling, beide keren zijn de wielen opnieuw gebalanceerd en gemonteerd helaas met een slecht resultaat ik ben daarna opzoek gegaan naar een bandenbedrijf waar ze mijn wielen áán de auto kunnen balanceren met 'n z.g. "scooter" !? in begin ging dit redelijk later gewoon shit. Mijn vraag is : kan dit aan de aandrijfassen liggen of aan de ophanging begin dit jaar zijn de stuurkogels gecontroleerd en een zijde vernieuwd echter de auto niet echt stil te krijgen. Wie heeft een oplossing of een goede raad?
Bij voorbaat dank
groeten Hertog
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als wielen of banden een 1/2 jaar in een rek hebben gestaan is balanceren vlak voor montage onzinnig.
Wielen warm rijden om de deuken er uit te rijden vervolgens balanceren.
Met een hunter of scooter balanceren kan hooguit met de achterwielen . Bij jouw voorwielen draait er ook door het uithangen die rammelende as mee.
Zo'n hunter slingert het toerental wel heel erg hoog . Ik heb wel 180 km/h gemeten (daf 340) was zelf ook wel nieuwgierig daar naar.
Succes.
Ik zou er trouwens ook mee uitkijken , om de aangedreven wielen zo te balanceren , want je differentieel krijgt het erg zwaar te verduren.
Begrijp trouwens niet dat er deuken ontstaan , van simpel in een rek staan.
Als je ze erop zet , en net wat punt zegt , moet het deuken verhaal vanzelf oplossen , daarna normaal balanceren moet toch voldoende zijn.
Ik heb het trouwens niet over deuken in de band gehad dat komt bij Punt vandaan, met alle respect voor jullie reacties ik ben al 10 jaar aan het prutsen met dit probleem bij VW dealers, bandenboeren en andere echter niemand kan mij helpen dus gaan we verder zoeken en zal er toch 'n keer 'n oplossing komen, misschien nieuwe wielen en banden of 'n nieuwe auto (-:
Bedankt voor jullie antwoord
11 jaar
Wat ook voor komt is dat er in de schroefgaten roest zit . Als nu met winterbanden en stalen velgen worden gebruikt kan het zijn dat de velgen niet vast zitten maar alleen de bouten zitten vast geklemd dit komt door de roest. Velg zit dus niet geklemd !!!
Heb dit diverse malen van gehoord en met gevolg een vernielde velg en bouten.
Remedie; eerst een tap door de gaten om de schroefdraad roestvrij te maken.
heb je met beide sets problemen?
en wanneer en hoe trilt de auto dan?
11 jaar
Bedankt allen voor de goede raad, het is opgelost! Voorwielen lichtmetaal uitlaten richten nu in orde.
Groeten Hertogenzo
11 jaar
Nog snel opgelost.....bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar