Hallo,
Als eerste de beste wensen voor 2012.
Ik heb het volgende probleem, heb sinds een aantal weken een VW Polo op G3.
Sinds een aantal dagen ruik ik continu benzinelucht in de auto. Dus niet alleen bij de koude start maar ook als die na 70km warm is.
Dit is ook ruikbaar onder de motorkap.
Heb al onder de auto gekeken maar niet meteen een lekkage kunnen vinden, wat mij wel is opgevallen, dat als ik nu met nat weer de parkeerplaats op draai dat ik een spoor van druppels na laat die in de bekende olie kringen uitlopen.
Het vreemde is dat als ik op gas rij, hij dus gewoon keihard me benzine tank leeg trekt...
Gisteren nog met de aanhanger 300km gereden en moest 37 ltr gas tanken en net geen halve tank benzine.
De indicator van het Gas geeft geen storingen aan (rode lampje)...
Voor de duidelijkheid, eerste lampje (rood) uit de volgende 4 branden na gelang de tank vol is, dan komen er 2 oranje lampjes waarvan het laatste lampje continu brand.
Wie heeft mss een handleiding voor een necam systeem want dat is zo wie zo moeilijk te vinden op internet.
Als ik onder de kap kijk en dan voor de auto sta, dan komen er aan de linkerkant 3leidingen naar boven waarvan er 2 afbuigen naar het blok (gasklephuis)....
Dan een derde gaat aan de linkerkant verder naar iets wat sterk lijkt op een branstoffilter, en komt dan retour richting het blok en gaat bij de carburateur naar binnen, deze komt uit op het koperbuisje net boven de gasklep.
Wat mij opviel is dat hier geen benzine door loopt.
Heb al onder de auto gelegen en de uitgang van het brandstofleidingkoker bekeken en kon niet direct benzine opmerken.
Eerst dacht ik dus dat de auto niet schakelde tussen gas en benzine, maar nu met de geur en het druppel spoor twijfel ik daar aan.
Wie o wie kan me helpen...
En ja bij lekkage is dus vervanging van de leiding pure noodzaak, alleen voor mijn gevoel klopt er iets onder kap iets niet met de aansluitingen.
Helaas ben de afgelopen 14 jaar een dieselrijder geweest, en is de benzine techniek sterkt verbeterd, mijn laatste benzine was een opel e kadet van 86 op gas.
In het kort samengevat:
Benzine lucht in rondom auto, uitleg werking necam systeem, aansluitingen onder de motorkap.
met vriendelijke groet,
Jeroen
PS foto kunnen gemaakt worden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat jij denkt dat op een brandstoffilter lijkt is een actief koolstoffilter voor benzinedamp afvoer de leiding die daar vandaan loopt voert dus damp en geen vloeistof.
Zoals jij het verteld zou de auto dus op 2 brandstoffen lopen , kijk eens of als hij op gas loopt de benzine toevoer gestopt wordt.
controleer eerst maar even het brandstoffilter, die zit onder de auto, ongeveer boven je achteras, veel kans dat deze nog nooit is vervangen en dus aangetast is door het beruchte ferro oxide (roest!) bij 9 van de 10 gevallen met dit soort klachten, is dit de oorzaak. Een nieuw filter kost een paar tientjes, eronder zetten is een paar minuten werk, en dus heb je dat filter al na een dag rijden terugverdient....... Anders heb je een niet goed afsluitende benzineafsluiter,of een lekkende injector, of ergens een leiding lek....op de brug, en laten lopen op gas, dan moet het te vinden zijn...
Gr
Peco Power
@kaleido bedankt voor het mysterie van de het actief koolfilter, weer een zorg minder, dan kloppen de leidingen toch, en dat scheelt dan weer in zoek werk.
@Mercury ja dat brandstof filter gaan we dan zeker vervangen, blijf het naar wat ik gewend ben een gekke plaats vinden.
De benzine afsluiter waar kan ik die vinden, en als je met de injectors die dingen bedoel wat van boven zichtbaar zijn en verbonden zijn met die dikke buis om het maar ff zo te noemen. waar ook de stekkertjes opzitten daar lekt er geen een van...
Hier heb ik tevens een vraag over, hoe krijg ik die los, want als die los zijn kan ik die hele zwarte behuizing loshalen, want de het gas wordt aan de onderzijde hiervan geïnjecteerd.
Helaas ben ik niet in het bezit van een brug, want dat maakt eea toch inderdaad een stuk makkelijker.
Mss een stomme gedachte maar als ik de pomp kan uitschakelen dan komt er dus geen druk meer op de leiding te staan, en kan die ook niet lekker, ivm verplaatsen van de auto over lange afstand. Want op gas heb ik tot heden geen problemen.
Morgen maar eens aan de slag gaan ermee.
Want kom dus inderdaad het brandstoffilter en poreuze brandstofleiding tegen als mogelijke oorzaken. zo moeilijk mag dit toch niet zijn.
Mss nog iemand een linkje met een werkplaats programma, sleutel toch altijd makkelijker.
gr jeroen
12 jaar
Nou ff bij de onderdelenboer wezen zoeken online, en gelijk ff de juiste benamingen gevonden.
Volkswagen Polo (6N1) Hatchback 1.4i 60 Kat. AEX 44kW bj 11-96
Heb gisteren dus het gasklephuis gedemonteerd en schoongemaakt (carburateur in vorig bericht), de inspuitventielen lekken dus niet zijn helemaal droog.
Hier was dus ook mijn vraag over hoe ik deze kan demonteren.
Zodat ik dus het inlaatspruitstuk kan demonteren/reinigen en daar dus de slangen kan nakijken.
Want nu ik toch moet sleutelen pakken we het ook wat groter aan.
Brandstoffilter is inderdaad het geld niet, online rond de 10 euro, leidingen heb ik nog niet kunnen vinden, maar zullen bij iedere onderdelen zaak wel te verkrijgen zijn..
gr jeroen
12 jaar
Zo ga de onderdelen halen, en dan gaan we beginnen, neem de camera ook mee kan ik wat foto's maken zijn altijd wel goed voor iets.
Hopelijk kan ik hier straks vermelden wat de oorzaak was en de oplossing.
12 jaar
Het probleem is opgelost !
Oplossing:
De verbinding die over de brandstofpomp loopt onder de achterbank was zo poreus als het maar kon zijn...
Bij het opkrikken van de auto, zag ik duidelijk een druppel benzine aan de tank hangen en hoefde ik dus niet verder te zoeken dan het brandstoffilter of de tank zelf.
En bij het optillen van de bank en het demonteren van het deksel was het direct zichtbaar.
Heb het nu als volgt opgelost, bij de brandstof pomp de rubberslang vervangen, en omdat ik de nipper eraf moest knippen heb ik onder de onder de leiding moeten doorknippen om alles weer vast te kunnen zetten.
Verder heb ik het gasklephuis helemaal schoongemaakt, het inlaatspruitstuk helemaal schoongemaakt, en met een doek en een buigveer voor pvc buis ging het heel goed, niet alle daags maar wel schoon, voor dat ik met de doek erdoor heen ging eerst goed ingespoten met carburateurcleaner, verder de aanslag verwijderd op het gasspruitstuk en de inlaat naar de motor zelf.
De benzineinjectoren heb ook ingespoten en gereinigd voor zover dat ging.
Verder heb ik de gasslang vanaf de verdamper naar de verdeler ingekort, deze vertoonde scheurtjes bij de klemmen.
Alle andere slangen heb ik visueel gecontroleerd op beschadigingen en scheurtjes, de enige wat twijfelachtig waren, zijn de vacuümslangen alleen was de juiste maat niet voorhanden dus deze komen van de week nog aan de beurt.
Bij het monteren nog ff alles met lucht schoon geblazen, en gelijk het luchtfilter en de interieurfilter vervangen.
Verder wil ik iedereen hier bedanken voor het meedenken....
Gr Jeroen
12 jaar
hier de foto van de poreuze slang, het is de zwarte slang, de 2de van rechts.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/810/autoreparatie030.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/810...][img]http://img810.imageshack.us/img810/5443/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
12 jaar
Even ter netheid.
Bovenstaand is nog 2x voorgekomen.
Dus merk je dat ze lekken of het ziet er niet meer goed uit.
Vervang ze liever allemaal in een keer, scheelt werk en verlies van benzine.
Gr jeroen
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar