auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Transporter: Benzineverbruik CU 2.0 liter motor

Bouwjaar: 1982

Benzineverbruik is erg hoog, ca. 1:4 (voorheen 1:8 à 9). Bus heeft in winter steeds lang stil gestaan. Motor levert onvoldoende vermogen. Bij gaspedaal intrappen, houdt motor in. Max. snelheid na enige tijd ca.95km/u. Ik verdenk de acceleratiespoeier en/of het vlotterniveau. Basismengsel en ontsteking lijken goed afgesteld (5gr na BDP bij 800tr, met vacuumslangen aangesloten, volgens Haynes manual), centr. vervoeging en vacuumvervr. lijken goed te werken. Hoe hoog moet vlotterniveau zijn? Is er een basisafstelling voor ac-pomp, slaglengte of zo? Welk ontst. tijdstip bij vacuumslangen los?

Geplaatst door

Jan015098 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

controleer of de chokeklep niet dicht blijft zitten

Hallo John, bedankt voor je reactie. Chokekleppen funtctioneren goed.

Jan015098 0

19 jaar

zitten je remmen niet vast?

Nee John, was het maar zo simpel. Starten gaat prima en aanvankelijk rijdt hij goed, tot 60-70km/u. Daarboven is er nauwelijks meer extra vermogen uit te krijgen. Als je heel lang wacht, wordt het nog wel 90 of zo. Ik heb ook nog gedacht aan de hydraulisch klepstoters, mogelijk zit er lucht in en dikke olie. Blikje JB-verdunner zit al bij de olie. Kun je hydraulische klepstoters demonteren zonder de motor er uit te halen?

Jan015098 0

19 jaar

Hydraulische klepstoters???? Is te vergezocht, die zitten hier niet in.

Dit blok heeft toch 2 carburateurs; hoe is de synchronisatie hiervan?? Als dit niet deugt loopt hij de helft van het blok met de andere helft vooruit de duwen, brandstofgebruik schiet hierdoor omhoog en vermogen is ver te zoeken.

Door het lange stilstaan kan het dat er problemen in de carburateur ontstaan, verstopping en uitdroging van rubbers. Ook dit kan je klacht veroorzaken. Revisie van de carburateurs is dan de enige oplossing, probeer dan wel eerst aan de pakkingsets te komen voordat je ze sloopt.

succes

audia4 0
badge

19 jaar

Hallo Harry, blok heeft echt hydraulische klepstoters en ook 2 carburateurs. Ik zal de carburateurs er nog eens uit halen en proberen te achterhalen of daar de oorzaak ligt. Bedankt voor de tip.

Jan015098 0

19 jaar

Je klinkt overtuigend, maar ik heb even in de documentatie gezocht, 100% zeker van geen hydraulische stoters, er zitten ordinaire nokvolgers, stoterstangen, tuimelaars en stelboutjes in. Ik heb ook nog nooit van gehoord dat er luchtboxers van VW bestaan met hydraulische stoters. Algemeen geld dat vw ze toegepast heeft vanaf 1987 op de watergekoelde blokken, Audi was een paar jaar eerder. Ik heb de tekening naar je opgestuurd. Tevens even gekeken, pakkingkitjes voor deze carburateurs zijn (nog) leverbaar via de dealer.... Voor deze onderdelen geld wel op is op, het wordt niet meer gemaakt.

Let wel dat als je de carburateurs demonteerd dat je deze moet synchroniseren en CO-afstellen met speciaalgereedschap. Op gehoor of gevoel krijg je ze nooit goed.

Er zijn voor het synchroniseren een soort debiet meters die je op de carburateur bouwt, in plaats van de huidige kunstof aanzuigpijpen. De VW dealer heeft deze als het goed is nog in een stoffig hoekje liggen.

audia4 0
badge

19 jaar

Correctie, ben door jan overtuigd, in de nokvolgers zit een hydraulische stoter gemonteerd......

Wil je ze ooit vervangen dan zul je het carter moeten delen....

audia4 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.