Ik heb een T4 1.9td met waarschijnlijk een beschadigde krukas. De distributieriem is eerder een tandje versprongen, waarna uiteindelijk de poelie en het krukastandwiel vervangen zijn. Later weer niet goed: toen is de bout vervangen. Nu weer niet goed. Ligt dus kennelijk aan de krukas zelf.
Ik heb gelezen dat er bedrijven zijn die hier misschien iets aan kunnen doen, zelf zonder de krukas te demonteren. Heeft iemand een idee wat en waar, liefst in de buurt van Rotterdam?
Vr. Groeten, S.Dekker.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik snap u klacht niet helemaal, als de distributieriem is versprongen (X tanden) is het hoogstwaarschijnlijk dat de kleppen krom geslagen zijn
aan de zijde van de krukastandwiel/krukaspoelie zit met spie, kan de vlakke kant van de krukas beschadigd raken. als dat niet zo ernstig is beschadigd, is er een gereedschap frezer om het vlakkenkant vlak te krijgen.
180 graden tegenover de "oude "spie opening een nieuwe infrezen , zal echt de krukas gedemonteerd moeten worden .
De centrale bout ook niet vergeten te vernieuwen! dat is de veroorzaker...
Krukaskop vlakfrezen nieuwe krukastandriem poelie / krukas bout dit is te doen onder de auto bij ingebouwde motor, speciaal gereedschap Muller-Werkzeug Sauerwerkzeug.
Te veel torsie op de poelie,s door te strakke v -snaren doen de bout rekken vandaar dit gevolg.
veel suc6
Iedereen hartelijk dank voor de tips. Morgen ga ik naar een bedrijf waar ze de 'kopse kant' van de krukas vlak kunnen maken. maar hopen dat dat het enige probleem is!
9 jaar
Kopse kant vlakken is niet voldoende......
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar