Ik eb een probleempje met een Golf4 op LPG. Bij de 4-gasmeting is het toerental zeer wisselvallig vanaf 2000 toeren (daalt/stijgt 400 rpm) en de waarde is 1.34. De klant was al bij een LPG bedrijf geweest en hier is een verdeelhuis vervangen en verdere nodige metingen en afstellingen. Vervolgens komt de klant bij ons en is de meting dus niet goed. Dezelfde LPG specialist gebeld en deze suggereerde en andere manier van meten. Volgens de man moest je de auto meten met de sruurbekrachtiging belast (uiterste uitslag vasthouden) de meting is dan wel goed maar, op deze manier mag niet gemeten worden. De LPG specialist vond dat ik de auto zo maar moest afmelden en dat hij geen andere oplossing had.
Ik heb het hele systeem nagekeken en nergens valse lucht kunnen ontdekken, het verdeelhuis is het niet deze was al vervangen, mapsensor getest ,lambda sensor gecontroleerd alles lijkt goed en toch heeft hij dat probleem. Het schommelen van het toerental lijkt de moter zelf te doen via een stappen/stelmoter op het gasklephuis. Deze wordt aangestuurd door de moterecu dus dit zal een resultante zijn van de lambdasensor lijkt mij.
Heeft iemand een oplossing of suggestie???
Op benzine heeft de auto het probleem niet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gasklephuis al even lekker schoongemaakt en in basisafstelling gezet?? als deze vervuild merk je het heel snel bij een AKL..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar