Volkswagen Golf : turbo druk te hoog

Hallo , wij hebben een golf IV tdi 100 pk ATD motor (pompverstuiver)
deze auto trekt als een beer tot 130 km/h en dan is het net een sdi (1x van contact en er weeer op en trekt weer ) na uitlezen bleek er in het geheugen te staan maximale laaddruk overschreven . en werd er dus gezegt TURBO vervangen nu lees ik hier overal verhalen dat de N75 vervangen moet worden of de schoepen van de turbo zitten vast . de vw dealer heeft de kleppen bedient n75 en deze is wel voelbaar dat hij werkt .
wat moet ik nou ? gewoon turbo loshalen en controleren ?
(lmm is al vervangen )

vrgr Emiel

ephy

Geplaatst door ephy (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

ephy

variable zijde van de turbo van de turbo schoonmaken, overgens deze storing is een gevolg van een slecht werkende EGR-klep... deze ook meteen afdoppen, anders staat de auto over een halfjaar weer met dit zelfde probleem..

paul,

blijegeit (0) PRO, 18 jaar geleden

of gewoon je egr-klep vervangen ipv dat afgedop.


mvg

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

blijegeit....

waarom onodig! zo'n dure egr-klep vervangen? indien men niet wil afdoppen (lijkt mij onwaarschijnlijk) is deze altijd nog te reinigen hoor! geen enkel probleem...

paul,

ephy (0) PRO, 18 jaar geleden

Wij hebben de turbo vervangen en een uitgebreide proefrit gedaan en tot dus ver rijdt hij super !

bedankt allemaal mvgr

fedde (0), 18 jaar geleden

wel eerst geprobeerd schoon te maken

of was het een garantie kwestie?

Jeroen5315 (0), 17 jaar geleden

Zo jammer dat mensen zich maar meteen een nieuwe peperdure turbo in de maag laten splitsen.
Even een kijkje op deze link en het spaart je 1300 euro uit.

https://shop.lindemannperformance.nl/pro...

Ik heb exact dezelfde motor en exact dezelfde problemen gehad.
Alle vacuumslangen maar vervangen en een nieuwe N75 magneetklep erin...probleem was er nog.
Een vervuilde variabele turbo was het probleem.
Door roet werken je variabele schoepjes niet meer goed,deze blijven hangen waardoor de turbodruk te hoog word.
Spuitbusje ABCON ( ¤28,95 ) voor de EGR klep erin spuiten en voilá.....weg probleem.
Jammer dat dit product zelfs bij de ervaren mensen nogal onbekend is.
Dit middel lost de roet op en brengt een beschermende laag aan in een turbo waardoor roetdeeltjes minder snel neerslaan op de schoepjes.

Voor een ieder die dit leest....SUCCES!!

painkiller (0), 17 jaar geleden

Mijn golf.4 tdi 66kw uit 2002 springt ook continue in noodloop dus de EGR vervangen en meteen afgedopt en de N75 aan beide bleek het niet te liggen hij blijft in noodloop gaan.Bij een kennis de auto laten uitlezen daaruit blijkt dat er een te hoge turbo druk is.
Naar een erkende VW dealer gegaan uit de gegevens van de auto blijkt dat mijn turbo geen variable schoepjes heeft?.Volgens de dealer kan de daardoor de turbo ook niet vervuild zijn en moet de oorzaak ergens anders gezocht worden, ik betwijfel of mijn turbo wel zo schoon is volgens mij is hij zo vuil als de pest als ik mn vorige EGR zag die was volledig verroet en aangekoekt. wie iets weet graag reactie aub

met vriendelijke groet
painkiller

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.