Volkswagen Golf IV: bij inschakelen contact een geluid bij elektronische gasklep

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800cc 20V turbo

Bij het inschakelen van de contactsleutel hoor ik een 15-tal seconden een piepend en knetterend geluid bij de electronische gasklep. Is dit normaal of is mijn gasklep ontregeld?
Sedert een aantal dagen heb ik het gevoel dat de wagen beneden de 2000tr/min minder trekt en ook het verbruik is wat hoger.
Wat ik soms ondervindt is dat er s'morgens de eerste meters bij het wegrijden haperingen zijn in de ontsteking of komt dit ook van de gasklep?
De LMM is onlangs reeds vervangen ! Km-stand is momenteel 43000km. Als trouwe GTI-fan ben ik toch wat ontgoocheld.Verdere info bij oplossing van het probleem.
Bij uitschakelen van de motor hoor ik ter hoogte van de benzineaanvoer lucht in de leiding naar de injectoren .Is dit normaal?

vwgti

Geplaatst door vwgti (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Laat hem eens uitlezen.

vwgti (0), 15 jaar geleden

Bij uitlezen zijn er geen foutcodes !

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Gasklephuizen maken wel vaker een zoemend geluid.
Kijk eens of je geen lekke vacuumslang hebt
Zou ook het gasklephuis eens laten reinigen en weer in de basisstand zetten met de testkast.

vwgti (0), 15 jaar geleden

Ricky,
Is er bij dit type ook een stappenschakelaar aanwezig in de gasklep?Kan ik ergens een tekening of schema vinden van de gasklep?

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=vwgti]Ricky,
Is er bij dit type ook een stappenschakelaar aanwezig in de gasklep?Kan ik ergens een tekening of schema vinden van de gasklep?[/quote]
Dit gasklephuis is volledig electronisch geregeld,geen stappenmotor e.d.
Hij zit op het inlaatspruitstuk daar waar de dikke luchtslang op zit,maar ik zou er niets aan doen zonder testkast bij de hand.

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

dit zoemen bij het opzetten van het contact voor een aantal seconden doen ze allemaal, je hebt geen storingen,

Zou me dus helemaal nergens druk om maken.

Luchtmassameter vervangen; mag ik gokken eentje van pierburg op de kop getikt???? (een vw benzineblok draait alleen echt optimaal met exact dezelfde LMM als af fabriek gemonteerd; heeft met karakterestiek van het instrument te maken)

vwgti (0), 15 jaar geleden

De luchtmassameter is vervangen door hetzelfde type Bosch als voorheen ! Ofwel hoor ik een geluid ter hoogte van de gasklep( 1°injector langs distributiezijde) maar in de benzineaanvoerbuis naar de injectoren .Is het mogelijk dat er daar drukverlies is of lucht in ontstaat. Ik denk maar aan dat iets hoger verbruik de laatste tijd !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.