auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Sharan: Bij koude start stottert en komt zwarte rook .

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: AUY

Hallo.
ik heb een sharan van jaar 2002 AUY motor code.
als ik ochtend auto start loop paar minuten slecht en komt zwaarte rook uit de uitlaat. als warm is. is perfect loopt gewoon goed en ook geen zwaarte rook.
.gewoon stottert. alleen bij kode motor.
auto heb ik laten uitlezen bij Dealer heeft geen fout code bekend.
wie is bekend met dit klachten AUB.

Geplaatst door

ahmadreza (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou als eerste de temperatuursensor laten vervangen en gelijk het gloeisysteem laten controleren.

ricky 10
badge

15 jaar

wilt u mee uitlegen hoe moet ik gloeisysteem .gloeibougies testen.?
danke.

ahmadreza 0

15 jaar

trouwens. komt ook heel afentoe blouwe rook.zou niet koppaking kapot zijn.

ahmadreza 0

15 jaar

je zorgt ervoor dat de bedrading van je gloeibougie af is dan pak je een draad zet je in het midden op de aansluitpunt van je gloeibougie en de andere kant op de plus van de accu ketsen,als je geen vonkje trekt is hij kapot trek je wel een vonkje zal hij nog werken effe gewoon ketsen( op de accu)

gewoon ketsen( op de accu
robby toch

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

ja ik had er al bij willen zetten niet op je vrouw haha[quote=CARS&MOTORS]gewoon ketsen( op de accu
robby toch[/quote]

met "ketsen" op batterij is er wel enig gevaar hoor neem nu bijvoorbeeld dat er 1 gloeikaars kortsluiting maakt........pas op daarmee

Hooghe jozef 0

15 jaar

## neem nu bijvoorbeeld dat er 1 gloeikaars kortsluiting maakt##
dan zou de zekering eruit liggen
heb je meteen je probleem gevonden
eruit halen en /of met een ohm meter door meten is veiliger

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

zekering kan er niet uit je pakt rechtstreeks een draad op een gloeibougie nadat je deze aansluiting heb losgemaakt

1.Temperatuursensor lostrekken.
2.Amperetang aan het begin van de draad zetten die naar alle gloeibougie's gaat.
3.Contact aanzetten en moet minimaal 40-50 ampere aangeven,geeft ie minder aan,dan allemaal vervangen.Geeft ie niks aan,dan spanning meten over de gloeibougie's,is dat 12volt,dan allemaal vervangen,is dat 0volt,dan verder zoeken in het systeem.

ricky 10
badge

15 jaar

Waarom zoeken we het probleem in de gloeiers ?
Een TDI gloeit niet onder deze weersomstandigheden..........

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

dat klopt allemaal wel maar we hebben hier met particulieren te maken en die hebben niet allemaal dit gereedschap dus is een eenvoudige diagnose zeker wel geschikt [quote=ricky]1.Temperatuursensor lostrekken.
2.Amperetang aan het begin van de draad zetten die naar alle gloeibougie's gaat.
3.Contact aanzetten en moet minimaal 40-50 ampere aangeven,geeft ie minder aan,dan allemaal vervangen.Geeft ie niks aan,dan spanning meten over de gloeibougie's,is dat 12volt,dan allemaal vervangen,is dat 0volt,dan verder zoeken in het systeem.[/quote]

er staat niet bij in welk land ie zit,alaska??[quote=paulkelder]Waarom zoeken we het probleem in de gloeiers ?
Een TDI gloeit niet onder deze weersomstandigheden..........

Gr. paul[/quote]

De laatste keer dat ik keek lag Emmerich in Duitsland een steenworp voorbij Zevenaar.

oldford 0
badge

15 jaar

[quote=robby10030]er staat niet bij in welk land ie zit,alaska??[/quote]
Staat er wel...... Duitsland.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

als er geen storingen instaan dan moet de zaak gecontroleerd worden in de meetwaarden. blauwe rook heeft in de regel met inspuittiming te maken mits het geen olieboot is. gr john

[quote=robby10030]dat klopt allemaal wel maar we hebben hier met particulieren te maken en die hebben niet allemaal dit gereedschap dus is een eenvoudige diagnose zeker wel geschikt[/quote]
Is wel waar,maar zoals jij zegt tegen de accu houden kan wel,maar je weet niet hoe goed ze dan nog zijn,als de gloeibougie half verrot is zal hij ook nog steeds vonken.

ricky 10
badge

15 jaar

[quote=robby10030]zekering kan er niet uit je pakt rechtstreeks een draad op een gloeibougie nadat je deze aansluiting heb losgemaakt[/quote]
en waarom kan die r niet uit liggen bij sluiting???

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

bedankt van julli reactie allemaal.
ik ga proberen.danke

ahmadreza 0

15 jaar

als ik alle bedrading of aansluiting van de gloeibougie's losmaak en ik pak een draad op het midden van de gloeibougie en de andere kant op plus accu ,welke zekering moet er dan uit gaan er zit er toch geen tussen [quote=CARS&MOTORS][quote=robby10030]zekering kan er niet uit je pakt rechtstreeks een draad op een gloeibougie nadat je deze aansluiting heb losgemaakt[/quote]
en waarom kan die r niet uit liggen bij sluiting???[/quote]

tientallen keren gedaan en met succes[quote=ricky][quote=robby10030]dat klopt allemaal wel maar we hebben hier met particulieren te maken en die hebben niet allemaal dit gereedschap dus is een eenvoudige diagnose zeker wel geschikt[/quote]
Is wel waar,maar zoals jij zegt tegen de accu houden kan wel,maar je weet niet hoe goed ze dan nog zijn,als de gloeibougie half verrot is zal hij ook nog steeds vonken.[/quote]

dit even terzijde: denk niet te rap dat er niets kan gebeuren met zo maar iets aan 1 batterij te leggen zonder zekering , al eens 1 ontplofte batterij gezien? Bij ons gaat veiligheid boven alles en zoiets wordt niet gedaan , ik weet wel dat het gebeurd en bijna altijd succesvol maar een gewaarschuwd mens is er 2 waard. dit gewoon terzijde

Hooghe jozef 0

15 jaar

als je bang bent dat je accu ontploft door een vonkje dan houd je toch de kabel vast op de accu en ketst op de gloeier[quote=Hooghe jozef]dit even terzijde: denk niet te rap dat er niets kan gebeuren met zo maar iets aan 1 batterij te leggen zonder zekering , al eens 1 ontplofte batterij gezien? Bij ons gaat veiligheid boven alles en zoiets wordt niet gedaan , ik weet wel dat het gebeurd en bijna altijd succesvol maar een gewaarschuwd mens is er 2 waard. dit gewoon terzijde[/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.