Hallo.
ik heb een sharan van jaar 2002 AUY motor code.
als ik ochtend auto start loop paar minuten slecht en komt zwaarte rook uit de uitlaat. als warm is. is perfect loopt gewoon goed en ook geen zwaarte rook.
.gewoon stottert. alleen bij kode motor.
auto heb ik laten uitlezen bij Dealer heeft geen fout code bekend.
wie is bekend met dit klachten AUB.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou als eerste de temperatuursensor laten vervangen en gelijk het gloeisysteem laten controleren.
wilt u mee uitlegen hoe moet ik gloeisysteem .gloeibougies testen.?
danke.
15 jaar
trouwens. komt ook heel afentoe blouwe rook.zou niet koppaking kapot zijn.
15 jaar
je zorgt ervoor dat de bedrading van je gloeibougie af is dan pak je een draad zet je in het midden op de aansluitpunt van je gloeibougie en de andere kant op de plus van de accu ketsen,als je geen vonkje trekt is hij kapot trek je wel een vonkje zal hij nog werken effe gewoon ketsen( op de accu)
15 jaar
gewoon ketsen( op de accu
robby toch
ja ik had er al bij willen zetten niet op je vrouw haha[quote=CARS&MOTORS]gewoon ketsen( op de accu
robby toch[/quote]
15 jaar
met "ketsen" op batterij is er wel enig gevaar hoor neem nu bijvoorbeeld dat er 1 gloeikaars kortsluiting maakt........pas op daarmee
15 jaar
## neem nu bijvoorbeeld dat er 1 gloeikaars kortsluiting maakt##
dan zou de zekering eruit liggen
heb je meteen je probleem gevonden
eruit halen en /of met een ohm meter door meten is veiliger
zekering kan er niet uit je pakt rechtstreeks een draad op een gloeibougie nadat je deze aansluiting heb losgemaakt
15 jaar
1.Temperatuursensor lostrekken.
2.Amperetang aan het begin van de draad zetten die naar alle gloeibougie's gaat.
3.Contact aanzetten en moet minimaal 40-50 ampere aangeven,geeft ie minder aan,dan allemaal vervangen.Geeft ie niks aan,dan spanning meten over de gloeibougie's,is dat 12volt,dan allemaal vervangen,is dat 0volt,dan verder zoeken in het systeem.
Waarom zoeken we het probleem in de gloeiers ?
Een TDI gloeit niet onder deze weersomstandigheden..........
Gr. paul
dat klopt allemaal wel maar we hebben hier met particulieren te maken en die hebben niet allemaal dit gereedschap dus is een eenvoudige diagnose zeker wel geschikt [quote=ricky]1.Temperatuursensor lostrekken.
2.Amperetang aan het begin van de draad zetten die naar alle gloeibougie's gaat.
3.Contact aanzetten en moet minimaal 40-50 ampere aangeven,geeft ie minder aan,dan allemaal vervangen.Geeft ie niks aan,dan spanning meten over de gloeibougie's,is dat 12volt,dan allemaal vervangen,is dat 0volt,dan verder zoeken in het systeem.[/quote]
15 jaar
er staat niet bij in welk land ie zit,alaska??[quote=paulkelder]Waarom zoeken we het probleem in de gloeiers ?
Een TDI gloeit niet onder deze weersomstandigheden..........
Gr. paul[/quote]
15 jaar
De laatste keer dat ik keek lag Emmerich in Duitsland een steenworp voorbij Zevenaar.
[quote=robby10030]er staat niet bij in welk land ie zit,alaska??[/quote]
Staat er wel...... Duitsland.
Gr. paul
als er geen storingen instaan dan moet de zaak gecontroleerd worden in de meetwaarden. blauwe rook heeft in de regel met inspuittiming te maken mits het geen olieboot is. gr john
[quote=robby10030]dat klopt allemaal wel maar we hebben hier met particulieren te maken en die hebben niet allemaal dit gereedschap dus is een eenvoudige diagnose zeker wel geschikt[/quote]
Is wel waar,maar zoals jij zegt tegen de accu houden kan wel,maar je weet niet hoe goed ze dan nog zijn,als de gloeibougie half verrot is zal hij ook nog steeds vonken.
[quote=robby10030]zekering kan er niet uit je pakt rechtstreeks een draad op een gloeibougie nadat je deze aansluiting heb losgemaakt[/quote]
en waarom kan die r niet uit liggen bij sluiting???
bedankt van julli reactie allemaal.
ik ga proberen.danke
15 jaar
als ik alle bedrading of aansluiting van de gloeibougie's losmaak en ik pak een draad op het midden van de gloeibougie en de andere kant op plus accu ,welke zekering moet er dan uit gaan er zit er toch geen tussen [quote=CARS&MOTORS][quote=robby10030]zekering kan er niet uit je pakt rechtstreeks een draad op een gloeibougie nadat je deze aansluiting heb losgemaakt[/quote]
en waarom kan die r niet uit liggen bij sluiting???[/quote]
15 jaar
tientallen keren gedaan en met succes[quote=ricky][quote=robby10030]dat klopt allemaal wel maar we hebben hier met particulieren te maken en die hebben niet allemaal dit gereedschap dus is een eenvoudige diagnose zeker wel geschikt[/quote]
Is wel waar,maar zoals jij zegt tegen de accu houden kan wel,maar je weet niet hoe goed ze dan nog zijn,als de gloeibougie half verrot is zal hij ook nog steeds vonken.[/quote]
15 jaar
dit even terzijde: denk niet te rap dat er niets kan gebeuren met zo maar iets aan 1 batterij te leggen zonder zekering , al eens 1 ontplofte batterij gezien? Bij ons gaat veiligheid boven alles en zoiets wordt niet gedaan , ik weet wel dat het gebeurd en bijna altijd succesvol maar een gewaarschuwd mens is er 2 waard. dit gewoon terzijde
15 jaar
als je bang bent dat je accu ontploft door een vonkje dan houd je toch de kabel vast op de accu en ketst op de gloeier[quote=Hooghe jozef]dit even terzijde: denk niet te rap dat er niets kan gebeuren met zo maar iets aan 1 batterij te leggen zonder zekering , al eens 1 ontplofte batterij gezien? Bij ons gaat veiligheid boven alles en zoiets wordt niet gedaan , ik weet wel dat het gebeurd en bijna altijd succesvol maar een gewaarschuwd mens is er 2 waard. dit gewoon terzijde[/quote]
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar