Het betreft een Golf 3 1.6 met AEE motor. Klant heeft regelmatig last van een warme motor die afslaat bij het afremmen of stoppen. bij het uitlezen komt code 159 sensor spruitstukdruk G-71 onderbreking/kortsluiting met massa, sporadisch voorgekomen. we hebben deze sensor vervangen echter zonder resultaat motor slaat weer af,foutcode is weer aanwezig en het stationair toerental is heel laag 400-600 wie helpt?
Hans.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laag toerental kan komen door vervuiling op de gasklep (aanslag van kool).Goede reinigen met een oude tandenborstel en remreiniger.Ook kan de oorzaak liggen aan een vacuumlek van de slang van de rembekrachtiger.
ik zal eea controleren, houd je op de hoogte
Als bovenstaande niet heeft geholpen, denk ik dat de ECU het probleem is. Indien je de mogelijkheid hebt om deze even uit te wisselen ( indien er geen transponder in contactsleutel zit ) met een andere, zou je dat kunnen doen. Het probleem is zeker niet onbekend en ook bij ons al 2 keer voorgekomen waarbij de ECU de oorzaak was.
gasklep reinigen en opnieuw in de basisstand zetten. deze motoren draaien in de golf inderdaad erg laag stationair. kijk ook even naar de motortemperatuur in het meetwaardenblok. vaak is de zender stuk. de sensor spruitstukdruk is inderdaad niet stuk (is ook verschikkelijk duur trouwens) het is een resultaat van de gasklepstoring. als de klant moeite heeft met dit lage stationiare toerental dan is het ook mogelijk om een polo regelapparaat te monteren. deze draait namelijk ruim 800 toeren stationair. de volgorde van de basisstand is ook erg belangerijk. om aan de voorwaarden te voldoen moet de motor warm zijn. als de temperatuurzender stuk is dan geeft hij dat al aan in het meetwaardenblok 1 op positie 4. hier moeten allemaal nullen staan. als de laatste waarde een 1 is (00000001) dan is de temperatuur te laag (of dus de voeler defect). als alles goed is eerst bij ingeschakeld contact de basisafstelling uitvoeren. en daarna de motor starten en nog eens uitvoeren, de motor zal dan verhoogd draaien. en het onstekingstijdstip staat dan ook vast zodat het afgesteld kan worden. zeker niet onbelangerijk!
Allemaal bedankt voor jullie reacties jongens het was inderdaad de vervuilde gasklep die het euvel veroorzaakte en Siem een grandioos idee om dit met een tandenborstel te reinigen. de klant rijdt weer probleemloos rond.
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar