close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III TDI: Loopt op twee cilinders

Bouwjaar: 1996

Hallo allemaal.
Het probleem doet zich alleen voor als de motor een nacht of een dag niet heeft gelopen.
Als ik hem start, staat hij heel erg te trillen en verschijnt er witte rook uit de uitlaat.
Na de motor ongeveer 30 sec te laten draaien is hij wat warmer en loopt hij weer prima.
Onder het rijden loopt hij perfect.
En als de motor nog warm is en ik start hem, start hij ook perfect.

Koppakking vervangen
krukas poulie oke
Verstuivers oke
gloeibougies oke
Koelvloeistof temperatuursensor vervangen
brandstof filter vervangen
Brandstofpomp uitgelezen en goed gezet
Kleppentiming oke

Ik ben nu al een vermogen kwijt aan alleen storings diagnoses
en de dealer weet het nu ook niet meer.

Alvast bedankt.

Geplaatst door

dupl-u-574-5dd1483c12b4f+ice (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

massa vlieg wiel? heb dit aleens meegemaakt met een polo 1.9d van 98. die had bijna de zelfde kwaal. toen daar de koppeling van op was , er meteen even naar gekeken en massa vliegwiel verniewd. probleem opgelost. was overigens wel duur geintje.

vanzanten 0
badge

20 jaar

Ik zal het maandag bij de garage meteen ff aankaarten.
Is het na te kijken of het dit is zonder dat je het meteen vernieuwd?
Hartstikke bedankt.

Groetjes Maria

nee dit is volgens mij zo niet te zien, zal toch eerst de boel open moeten. maar dan moet je wel zeker weten dat da t de kwaal is want das nogal een flinke operatie. bij die polo was de koppeling op dus de boel lag open en dan is het een stuk makkelijker. in ieder geval succes.

vanzanten 0
badge

20 jaar

Bedankt voor de tip.
Ik ga zo meteen de garage bellen.

Groetjes Maria

Kwoot:
massa vlieg wiel? heb dit aleens meegemaakt met een polo 1.9d van 98. die had bijna de zelfde kwaal. toen daar de koppeling van op was , er meteen even naar gekeken en massa vliegwiel verniewd. probleem opgelost. was overigens wel duur geintje.
[kwoot]

Ik loop al een tijdje mee, ben ook technisch, maar kan mij absoluut niet voorstellen dat wat slijtage aan een vliegwiel de beschreven symptomen veroorzaakt.Maakt voor een vliegwiel toch niks uit of de motor warm is of niet..........
Mijn idee, ga hier geen geld aan weggooien en controleer eerst of er luchtbellen naar de inspuitpomp gaan bij de koude start.

Beunhaas 1085
badge vip badge

20 jaar

Zit de aftap onder het brandstoffilter wel goed vast? ben idd ook mee eens dat je eerst eens moet checken of er lucht in de branstofpomp komt. Stukke terugslagklep bij de tank kan ook veroorzaker zijn, de brandstof loopt dan terug.

audia4 0
badge

20 jaar

kan toch wel kees, het massa vliegwiel raakt af en toe in onbalans vooral als de wagen wat langer stil staat, is een kwaal die veel bij die polo's met dieselmotor voorkomt. v w weet dit ook. maar die polo deed het bij warme en zowel koude start. maar kan op de 10x ook zomaar zonder problemen vlot starten en dan de volgende dag weer slecht starten en hikken stoten. je schijnt na vervanging een vliegwiel van een ander soort materiaal te krijgen en die zijn stukken beter.

vanzanten 0
badge

20 jaar

Zoals jij het vertelt is het de grootst mogelijke flauwekul............

Beunhaas 1085
badge vip badge

20 jaar

kees, even naar pon bellen en vragen of een kapot vliegwiel voorkomt bij een polo 1.9 d. zulllen we wedden dat mijn suggestie bevestigd wordt? het geeft een soort probleem alsof de startmotor te weinig stroom krijgt en krijgt hij de motor niet rond, maar motor slaat wel aan het zij met horten hikken en stooten. ik heb dit niet uit mijn duim gezogen en 2 maal meegemaakt met een polo dat dit de kwaal was. je toch even beter laten voorlichten kees. maar ik wil niet zeggen dat het bij deze golf de kwaal is, maar klachten komen wel aardig in de buurt. wou het zelf ook eerst niet geloven dat dat kon met het vliegwiel, maar na telefonich kontakt met pon , omdat de klacht onvindbaar was . wees pon mij op het massavliegwiel.

vanzanten 0
badge

20 jaar

het is eigenlijk heel simpel te omschrijven wat die beide polo's deden, het was net of stond de distrubutie riem niet op tijd.

vanzanten 0
badge

20 jaar

De enig denkbare mogelijkheid is dan het lostrillen van de 6 bouten waarmee het vliegwiel vastzit aan de krukas.

Beunhaas 1085
badge vip badge

20 jaar

mannen,
hartelijk bedankt allemaal.
Ik ben zelf geen monteur maar zal het bij de garage eens voorleggen.

Groetjes Maria

Heren.
Ik heb gekeken naar het doorzichtige slangetje wat onder het brandstof filter binnen komt.
Maar er zijn geen lucht bellen te zien als de auto wordt gestart.
Nadat ie natuurlijk een nacht stil heeft gestaan.
Nog suggesties?

Groetjes

Arie,

Het punt is volgens mij dat in deze motoren niet gewoon een simpel vliegwiel is ingebouwd, maar een tweemassavliegwiel met trillingsdemper. Als dat stuk gaat, heb je natuurlijk een hoop onbalans.
Weet je zo of deze tweemassavliegwielen in de indirecte of de directe diesels gebouwd werden, of beide?

Groeten, Thijs

Thijs11395 0
badge

20 jaar

kijk thijs begrijpt mij, ik weet dat het oude type 19d van vw dit niet had en de nieuwere gewone 1.9d wel. volgens mij hebben de tdi en sdi dit ook want hoor daar ook weleens klachten over maar heb nog nooit zo een uit mekaar gehad, dus kan het niet zeker zeggen. maar klopt zoals jij zegt de trillings demper is de veroorzaker.

arie549 0
badge

20 jaar

Toevallig heb ik vorige week een proefritje gemaakt in een Polo 1,9d van 1998. Volgens de verkoper was de accu zwak, hij startte namelijk slecht. Met heel veel misbaar sloeg-ie telkens eerst op twee pitten aan en toen gauw genoeg op vier. Hij liep verder keurig. Ik dacht toen al dat dat nooit de accu kon zijn, eerder de gloeibougies (maar hij stond warm) of lucht. Nu weet ik dus wat het geweest is :-)
Overigens hebben we deze Polo mooi laten staan en een SDI uit 2000 gekocht (niet voor mezelf trouwens).

Arie, bedankt!

Groeten, Thijs

Thijs11395 0
badge

20 jaar

grote kans thijs dat die ook last had van het massa vliegwiel. bij deze motoren heeft vw toch een steekje laten vallen. vind zelf dat dit niet mag gebeuren bij zo'n "degelijke" auto. vind personelijk zelf trouwens dat vw er over het algemeen zowieso niet beter op wordt.

arie549 0
badge

20 jaar

Heren.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
maar is er een mogelijkheid om te checken of die trillingsdemper echt de oorzaak is voordat ik de hele boel ga vervangen?
Want ik heb zo eens rond gevraagd,
En dat wordt een duur grapje, en aangezien ik al zoveel kwijt ben, wil ik het graag eerst zeker weten.

groetjes

als je alles al gehad hebt blijft er weinig over, maar is van de buitenkant echt niet te zien of het vliegwiel deze kwaal veroorzaakt. maar ik zou meteen de boel niet opentrekken. want het is niet met zekerheid te zeggen of het wel de kwaal is. en het zou een beetje zuur zijn als ze er een nieuw vliegwiel inzetten en de kwaal is er nog. als het mijn auto was zou ik er eerst mee doorijden en wie weet openbaart de kwaal zich dan(komen er meer problemen bij) tenminste zolang hij nog start zou ik eerst niks doen en doorijden, lukraak dingem vervangen schiet je niks mee op en kost je klauwen vol geld.

arie549 0
badge

20 jaar

Tja, maar hoveel geld ben je dan kwijt, als er nog meer klachten bij komen.
In elk geval heel erg bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Maria

Hallo Allemaal,
Twee maanden verder, de klacht heeft zich nog niet verergerd.
Loopt als ie koud is nog steeds klote.
Wat ik nu wel merk, is dat ie bij stationair lopen meer trilt.
het toerental is overigens nog steeds hetzelfde als eerst bij stationair lopen warm en koud.
Zou het zin hebben om de luchtmassameter te vervangen misschien?

groetjes en alvast bedankt!

Misschien een domme tip, maar is de gloeizekering nagekeken? Zit meestal onder de motorkap, achter de hoofdremcylinder. Heb me ooit rot gezocht, brandstoffilter, retourslangen vernieuwd, maar bleek gloeizekering van fl 1,- te zijn. Dieseltje wilde namelijk slecht of niet koud starten en gaf witte rook = onverbrande diesel.

jvrosm 0

20 jaar

Johan,

Die hebben we nog niet gehoord.
Ik ben ondertussen bijna een jaar verder, het trouwe beestje heeft me nog niet laten staan, maar de klacht is nog hetzelfde.
We zijn nu bezig met het laten reviseren van de inspuitpomp...
Maar ik zal die zekering zeker even mee nemen.
Bedankt!

Groeten Maria

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.