auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf 3 1.8 66kW u9: Stotteren / haperen, etc etc

Bouwjaar: 1992

Ik las heel veel berichten over het grote stotterprobleem bij de Golf. Hieronder een beschrijving van wat wij tot op heden allemaal geprobeerd hebben. Onderaan dit bericht de acties die ik nog ga ondernemen. Hopelijk dat meerderen aan die lijst wat hebben. Ik houd jullie op de hoogte als ik een oplossing heb gevonden.

Let wel, je hoeft echt niet voor alles naar de garage. Wat wij tot op heden uitgevoerd hebben kan je prima zelf. Hiernaast bespaar je een enorme hoeveelheid aan werkplaatsuren danwel onderdeel kosten.

Het probleem:

Tijdens het rijden met een constante snelheid, houdt de auto af en toe in, lijkt alsof er te weinig brandstof is, of dat de bougie een vonk overslaat. Voornamelijk gebeurd dit op de snelweg. Of je nu continu 140 dan wel 110 rijd maakt niet uit. Tijdens het optrekken wil hij ook nog wel eens haperen, je bent rustig gas aan het geven en dan is het net alsof de auto eerst moet denken wat de reactie is bij het intrappen van het gaspedaal.

Het is niet zo dat de motor volledig stilvalt, het lijkt op een hapering, bijv of er een stuk van een tandwiel weggeslagen is. Het beste ervaar je dit als je een testrit gaat maken over een langere afstand, ca 20 km snelweg. Blijf dan geen 100 rijden, maar rijd continu 120 of net iets harder.

De motor slaat niet af, loopt goed stationair.

Wat is in de tussentijd er al aan gedaan:

- Auto meerdere keren uitgelezen, boordcomputer gaf geen fouten aan.
- Temperatuursensor tbv boordcomputer
- Bougies
- Bougie kabels
- Verdeelkap en rotor
- Injector / Fuelsystem cleaner in de tank gehad
- Benzinefilter
- Tankdop trekt niet vacuüm

Mogelijke oplossingen:
- Hall gever
- Luchtmassa meter
- Gasklep / stationair toerentalklep
- Gas smoorklep
- Gasklep huis
- Benzinepomp
o Druk van de pomp
o Benzinepomp relais
- Bobine
o Ontstekingsmodule
- Lambda sensor
- Motorkabel boom (breuk in kabel)
o Connectoren
- Computer
o Algemene storing (backup)
o Noodprocedure actief?
- Vacuümslangen
- Verstuivers
- Relais in het algemeen geoxideerd

Geplaatst door

Et007 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb exact hetzelfde bij een golf 1,8 55kw 1997 is ook uitgelezen etc maar geen storing was wel een tijdje beter na fuel system cleaner in de tank maar komt af en toe weer terug.
Tevens rotor ,verdelerkap kabels bougies etc gewisseld.
Ben hier ook nog mee bezig.

jeroen75 0

20 jaar

Als het goed is, kan ik morgen meer vertellen, hopelijk dat ik dan je een beetje op gang kan helpen. Golf staat vandaag bij garage, met bovenstaand bericht. Ben benieuwd.

Et007 0

20 jaar

ik heb ook dat probleem met me golf 3 2,0 8v 85kw "95 is ook uitgelezen geen fouten en boegies+kabels+verdelenkap+rotor vervangen word er gek van.gr boy

VW FREAK 0

20 jaar

Hoi Boy,

ik heb helaas niet meer gereageerd, eigenlijk vergeten. De garage kon niks vinden. Er zijn nogal verschillende mogelijkheden. Aan de luchtmassameter wilde ze niet beginnen, die geeft een signaal af, is gebypassed, aan grote VAG computer, maar nog geen storing of id.

Wat doe ik nu:
Ik ben lekker sportief gaan rijden, wel als de motor warm is, maar dan pas schakelen rond 4000 - 4500 toeren, lange afstanden wel doorschakelen, maar niet al te vroeg. Het LIJKT erop dat het probleem zich verminderd. Hoe en waarom, ik weet het echt niet.

Als je nog iets weet... Hou ik me aanbevolen.

Et007 0

20 jaar

Volgens mij heeft deze auto helemaal geen luchtmassameter.

Audifreak763 0
badge

20 jaar

Hoi Jan,

dan snap ik er geen hout meer van. Het is een monopoint injectie. Motorcode "ABS".

Weet je anders ergens iets waar ik hierover meer kan vinden.

Et007 0

20 jaar

Is er wel voldoende brandstof toevoer , maw. werkt de brandstof pomp op de tank wel goed ??

PBleeker 0

20 jaar

Hey erwin

Ik heb 09-11-04 een afspraak bij de garage om te laten kijken of ze wat kunnen vinden ik weet niet wat er is met me auto ik had laatst een sport luchtfilter erop gezet dat ging gewoon goed en opeens deed ie dat haperen en stotteren vooral inhouden toen ben ik gelijk naar de garage gegaan in de buurt en die zijden dat ik naar een VW dealer moest gaan om hem uit te lezen dat heb ik gedaan alleen de computer van de garage pakte geen gegevens van me auto ze hebben toen alleen me ontsteking op tijd gezet + de boegie kabels enz.Als ik bij de garage ben geweest hoor je het wel en ik ga het proberen met het optrekken 4000-4500 toeren.M.v.g boy

VW FREAK 0

20 jaar

Hoi allemaal,

Boy, succes, hopelijk dat het dan wat minder wordt. Voor mijn gevoel is het in ieder geval een stuk minder geworden.

Wat betreft de brandstof, de pomp is gecontroleerd, wat overigens een klote karwei is, maar jah. Hij vertoont geen haperingen, kapotte onderdelen of versleten onderdelen. Ik heb het alleen nog niet geprobeerd met een andere brandstof pomp. Die was op dat moment niet voorhanden.

Et007 0

20 jaar

probeer het eens bij de lambdasonde moet je een de stekker er af halen en dan nog eens proberen

wiebe11982 0

18 jaar

ik heb ook een golf 3 18 gt en had het zelfde probleen ik had alles al gedaan op de stappen motor na dat is dat kleine zwarte blokje aan de carbrateur die regelt je toerental en je gasklep ik heb er een andere carb opgezet en het probleem was voorbij gr w wilbrink

wiebe11982 0

18 jaar

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Golf II 66kw 1.8 RP-motor met monopoint-injectie uit december 1989. Het probleem doet zich niet altijd voor, en volgens mijn bevindingen alleen met warme motor en als ik in een file terecht kom. Een tijdlang dacht ik dat het probleem zich alleen voordeed na een km of 7-8 tijdens de opwarmperiode, maar laatst gebeurde het ook toen ik al zo'n 130km had gereden. Ook rijdt de auto soms perfect, en als ik dan na een uur of twee stilstaan weer wil gaan rijden loopt hij meteen heel slecht. Precies zoals Et007 beschrijft in zijn verhaal. Hij lijkt inderdaad niet te reageren op gas geven, maar dan ineens met een schok weer wel. Het stationair toerental schommelt dan ook soms. Van bijna afslaan tot normaal ±950tpm, op en neer, met regelmatige frequentie van ongeveer ½ seconde. Hij lijkt zichzelf dan te corrigeren omdat de motor dan bijna afslaat. Het probleem is meestal van redelijk korte duur maar wel erg vervelend. Vreemd is dat ik er niet altijd last van heb, soms gaat het dagen achter elkaar goed en is er geen probleem. Ik ben wel van plan om de stekkerverbindingen en de binnenkant van het injectiehuis (waar sensoren zitten) voorzichtig te reinigen. De laatste keer dat ik dat bekeek zat het onder de olie. Bij de keuring zij mijn garageman ook dat dat vaak het probleem was, vervuiling in de stekkers en slechte verbinding daardoor. Ben erg benieuwd naar de oplossing!

Passat32B 0

18 jaar

Ik heb soort gelijke problemen (2.0 85 kW). (inhouden en afslaan bij een warme motor) Koelwatertemp ca. 90 gr. olietemp ca 80 gr.De oplossing lijkt in de carterontluchting oid te zitten. Loopt van het kleppendeksel naar onderkant cilinderblok. De slangen en buizen zijn gaar. Met een noodreparatie lijkt het probleem opgelost.

herb 0

18 jaar

Slechte voeding of massa van de computer kan ook de oorzaak zijn.

Massapunten schoonmaken, voeding op de computer tijdens bedrijf controleren.

Oorzaak bij golfjes kan de contactslotschakelaar zijn.

audia4 0
badge

18 jaar

Ik hoorde een aantal dagen geleden van iemand bij een garage die heel veel aan Golfjes II had gewerkt dat het waarschijnlijk aan de potentiometer zou liggen die zich om het injectiehuis bevindt. Ziet eruit als een blokje dat aan de injectie-unit vastzit. Het was een duur onderdeel meldde hij en het onderdeel had ook te maken met gasgeven op de een of andere manier...

Passat32B 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.