Volkswagen Golf III: Blauwe rook en hoog vacuum in motor????

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 8v 85kw

Hallo autoliefhebbers.

Ik zit met het volgende probleem,zal het zo goed mogelijk proberen te beschrijven.

Het betreft een golf 3,1995 2.0 cl 8v 85 kw(zelfde motor als een gti).Grijze hoekige kleppedeksel.
Bij koude start loopt de auto erg hoog stationair als je gas geeft zakt hij dan ook heel langzaam terug.
Echter bij warme motor is dit weg.
Stationair Warm,Loopt de motor 800 toeren en valt dan soms ineens terug naar 400 toeren,De gasregelklep of luchtregelklep vangt het dan meteen weer op en zorgt er dan voor dat hij weer 800 toeren loopt.

Wat is nu het probleem en mijn vraag?

De auto heeft warm last van blauw roken vooral na enige tijd stationair te hebben gelopen.Koud is dit niet het geval...dus ga ik er vanuit dat de kleprubbers goed zijn.Hij zou anders bij koude start ook moeten roken.
Ook heb ik hem vanuit een zeer hoog toerenal in de tweede versnelling op de motor af laten remmen en toen weer een dot gas gegeven..Geen rook..Dus oleschraapveren verwacht ik ook niet.
Waterverbruik is er niet en tempratuur blijft ook goed.Auto gaat als een speer,houd niet in of stotterd ook niet tijdens het rijden.Ook geen gekke tikkende of kloppende geluiden.
Wat me wel opviel was dat men de carterventilatie naar de kleppendeksel hadden dichtgestopt.Dit heb ik inmiddels weggehaald maar maakt het geen verschil.Ook heeft hij via de pijlstok en olievuldop erg veel vacuum zoveel dat de motor bijna afslaat als je de olievuldop eraf haalt.
Luchtfiter is ook open,zelfs zonder luchtfilter veranderd er niets.
Auto is ook uitgelezen en geeft geen storingscodes

Weet iemand hoe ik kan verhelpen dat het roken weg gaat.??
Zit er mogelijk een membraam in de carterventilatie die gescheurd kan zijn??

Ps hij rookt echt erg stationair heb ook al een pot olietoevoeger met teflon erin gegooit...helpt niets.

Ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen ..alvast bedankt

Chipply

Geplaatst door Chipply (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hallo

Ik denk bijna zeker dat je zuigerveren het probleem zijn..

Als je rijd en een lagere versnelling inschakeld, afremt op de motor en geen rook ziet ( wel rook kan klepsteelrubbers zijn ) zijn het meestal de olieschraapveren.

Lapmiddelen toevoegen zullen niet helpen.

Wel kun je de compressie eens meten, en noteer de waarden, meet dan nogmaals de compressie maar dan met een scheutje olie in de cilinder die je meet, als hij dan hoger word zijn het de veren die het probleem zijn..

De compressie hoeft overigens niet slecht te zijn als hij olie verbruikt.

Veel van deze Golfjes zie je met die 'kwaal'

Hoeveel olie verbruikt hij op hoeveel km ? en wat is de km stand ?

Gr Stefan

Chipply (0), 14 jaar geleden

Hallo stefan,

De kmstand = ruim 200.000 km.
Ik had me laten vertellen, dat als je hem flink op de moter af laat remmen, langs de zuigers olie omhoog gezogen wordt. Als je dan een dot gas geeft, zou hij volgens zeggen moeten pluimen. als ik er een fles fortereinger in gooi, zou ik dan verschil moeten merken, En zo ja, wat dan ?
ik kan alleen zelf niet verklaren waar het hele hogen vacuum in de moter vandaan komt.
het vacuum is zo hoog dat ik bijna zou denken dat hij de olie zo omhoog zuigt. er zit dan ook een klein scheurtje in de carterventielatieslang waar hij olie op de distributiekap achter laat.
verbruik is me nog niet geheel duidelijk, gezien ik de auto pas heb. Alvast bedankt voor je reacktie

groetjes.

[quote=stefan84]Hallo

Ik denk bijna zeker dat je zuigerveren het probleem zijn..

Als je rijd en een lagere versnelling inschakeld, afremt op de motor en geen rook ziet ( wel rook kan klepsteelrubbers zijn ) zijn het meestal de olieschraapveren.

Lapmiddelen toevoegen zullen niet helpen.

Wel kun je de compressie eens meten, en noteer de waarden, meet dan nogmaals de compressie maar dan met een scheutje olie in de cilinder die je meet, als hij dan hoger word zijn het de veren die het probleem zijn..

De compressie hoeft overigens niet slecht te zijn als hij olie verbruikt.

Veel van deze Golfjes zie je met die 'kwaal'

Hoeveel olie verbruikt hij op hoeveel km ? en wat is de km stand ?

Gr Stefan[/quote]

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Een reiniger kun je altijd proberen maar of het helpt is een 2e natuurlijk..

De carterventilatie moet wel werken en niet dicht gestopt zijn..dat is niet goed.

Als je die truc probeert met afremmen op de motor en hij dan wel zou roken zouden je klepsteelrubbers het probleem kunnen veroorzaken, maar aangezien hij dat niet doet en wel rookt tijdens het rijden en stationair draaien vermoed ik dat je olieschraapveren het probleem zijn..

Maar als hij als zo rookt, vermoed ik dat het olieverbruik ook aan de hoge kant is.

De ene neemt het voor lief en vult telkens olie bij, de ander vind het totaal niks en zoekt een ander blok of reviseerd hem, het is maar net wat het het je waard is en hoeveel geld je erin stoppen wilt.

Maar eerst even de oorzaak zien te achterhalen natuurlijk.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.