Volkswagen Golf III : te weinig brandstof vr6 2.9

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.9 vr6

hallo ik heb mijn golf 3 vr6 uit 94 opgeknapt en getuned heb alleen een klein probleempje heb er snelle nokkenassen er in gezet van schrick en hij krijgt te weinig benzine heb ik het idee dat ik er andere injectoren in moet zetten er zitten nu de orginele bruine in weet toevallig iemand welke kleur injectoren ik er beter in kan zetten en welk merk en of ik er eventueel een andere benzinepomp op moet plaatsen en welke ik dan het beste kan pakken het gaat om een corado blok uit 92 2.9 die is omgeboud van rotor naar dis ontsteking en die ik in een golf 3 heb gebouwd waar snellenokkenassen van schrick inzitten en spagettie spruitstuk met kat vervanger en er komt in de toekomst ook nog een chip in alvast bedankt mvg dave van bijsterveld

vr61986

Geplaatst door vr61986 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Er is maar 1 manier om dit goed te krijgen en dat is een chip op maat laten maken voor deze motor.

Als je op de rollenbank staat zorg dan dat je je standaard uitlaatspruitstuk bij je hebt.
Monteer dat aan het eind van de sessie en je zult verbaasd zijn over de winst die je dan haalt.
Betekent wel 2 x afstellen, helaas.

En dan maar hopen dat je door de APK heen komt, want ik vrees het ergste voor je CO.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Gewoon je kat terug plaatsen en als eerste de software laten aanpassen..( dus niet in de toekomst ) dit is zeer belangrijk en het is echt een verschil..

Rijden met een te arm mengsel is erg slecht.

De injectoren zijn goed genoeg en er hoeven geen grotere in,ook de brandstofpomp gewoon laten zitten.

Ik neem aan dat wel alles optijd staat ? ( Timing )

De enige goede spaghetti spruitstukken zijn die bv van Supersprint, ze kosten wel wat, maar dan heb je wel wat, met een goedkope van 200,- lijkt het eerder een vermogensverlies dan toename in vergelijking met de originele.

Gr Stefan

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat mij wel interesseert is de ombouw van rotor naar Dis ontsteking.
Hoe heb je dit gedaan? En dan bedoel ik wat voor wijzigingen zijn er nodig aan kabelboom, ecu etc.?

En welke nokkenassen heb je gebruikt? Weet je het aantal graden?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Die aanpassing is 'niet veel werk' Oldford..

Het toen zelf ene omgebouwt van DIS naar rotor.

Je hebt het kabelboompje van de motor nodig,het stukje distributie deksel waar de ontsteking inzit ( rotor heeft gat is dis niet ), in de nokkenas zit een uitsparing die de rotor meeneemt, heeft dis ook niet en kun je ook overzetten,en een rotor heeft de hall-gever in de ontsteking zelf zitten,een dis heeft een nokkenassensor..ook de DME heb ik toen overgeplaatst, en dan heb je het wel ver gehad dacht ik.

En het werkt..

Gr Stefan

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

O.K., andere computer dus. Welke?
De vraagsteller had die computer wisseling namelijk niet genoemd en ook de toevoeging van de nokkenassensor niet genoemd.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Het is alweer een tijdje geleden maar ik heb de DME gebruikt van de rotor ( was dus eerst DIS in mijn geval )

Maar waarom denkt de vraagsteller dat hij te weinig brandstof krijgt ? Loopt hij compleet beroerd ??

De timing van de nokkenassen goed zetten zonder lineaal is lastig, aangezien de nokkenassen verspringen, en dit moet wel 100% goed staan.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

In de linkernokkenas zie je een nokje zitten, waar dat 'blokje' in komt te zitten die de ontsteking meeneemt, dus bout los draaien en ertussen zetten, op de foto zie je in dit geval ene met DIS ontsteking, deze heeft op de rechter nokkenas een 'meenemer' ( impuls ) zitten..

[url=http://img697.imageshack.us/i/72572896.j...][img]http://img697.imageshack.us/img697/9578/...[/img][/url]

vr61986 (0), 14 jaar geleden

[quote=oldford]Wat mij wel interesseert is de ombouw van rotor naar Dis ontsteking.
Hoe heb je dit gedaan? En dan bedoel ik wat voor wijzigingen zijn er nodig aan kabelboom, ecu etc.?

En welke nokkenassen heb je gebruikt? Weet je het aantal graden?[/quote]
he hallo de ombouw van rotor naar dis heb je wel een kabelboom nodig voor di ontsteking en het bovenste dode punt zenzor die moet je op de tantwielen plaatsen boven aan de ketting en de alminium kap waar de rotor aan vast zit ok om wisselen voor die van een dis

vr61986 (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]Het is alweer een tijdje geleden maar ik heb de DME gebruikt van de rotor ( was dus eerst DIS in mijn geval )

Maar waarom denkt de vraagsteller dat hij te weinig brandstof krijgt ? Loopt hij compleet beroerd ??

De timing van de nokkenassen goed zetten zonder lineaal is lastig, aangezien de nokkenassen verspringen, en dit moet wel 100% goed staan.[/quote]
hij loopt niet beroerd maar heb het gevoel dat hij toch at te kort omt aan benzine om dat hij laat op pakt en dan een eenkeer gaat

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Zoals al eerder gezegd, je moet een chip op maat laten maken, anders is de motor binnen de kortste keren kapot.
Ik hoop dat je nog door de APK heen komt, want snelle nokkenassen en een lambda-regeling gaan niet samen.
Dan is ook je kat nog weg, dus dat gaat problemen opleveren met de CO-meting.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

En daarbij, de meeste scherpe nokkenassen die je koopt, leveren pas wat meer vermogen in de hoge toeren, dus onderin zal hij niet veel doen, hoeveel graden zijn ze ?

En lig inderdaad niet lang te klooien zonder goede chip, voor je het weet sneuvelt het e.e.a. door een te arm mengsel!

Hoeveel km heeft hij gelopen ? de meeste zijn in die jaren compleet afgezeikt, en verbruiken haast meer olie dan brandstof, hebben een slechte compressie en ga zo door..dat kan er ook mee te maken hebben.

mdv72 (0), 14 jaar geleden

oplossing voor het probleem van co meting
Ga naar een tuinmachine handel en koop wat aspen 4t brandstof, dit verbrandt bijzonder schoon

Het is wel wat duurder ( 3 euro per liter ) maar je hebt het maar 1 dag per jaar nodig.

deze tip heb ik ooit eens gekregen van een monteur, ik neem aan dat het helpt.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je kunt er ook wat methanol in kegelen, maar of dat allemaal zo goed is betwijfel ik..

De motor hoort zo goed te lopen, en niet door allemaal van dat soort truckjes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.