Volkswagen Golf III: auto hapert soms, houdt in tijdens het rijden

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 55kw E2

Ik rij een golf station uit 1996 en vrijwel zonder problemen. echter nu hapert/stottert hij soms tijdens het rijden.
Het lijkt wel of hij inhoudt omdat hij benzine tekort krijgt. Brandstoffilter is recent vervangen, evenals oliefilter.
Ook nieuwe bombine ( ofzo) en nieuwe bougies en bougiekabels... maar nog steeds is het probleem er. warme of koude motor maakt niet uit. Als ik voorzichtig met mijn gas "speel" is het ook zo weer over maar wanneer ik het gas tijdens zo'n hapering vol intrap dan doet ie even niks .... Heel vervelden ik heb zelf het idee dat het met de toevoer van de benzine mis gaat; een lekke benzineslang??? enkel gevoelsmatig want heb geen verstand van de moter
Wie kan mij helpen???
In ieder geval bedankt voor het lezen groetjes sandra

sannan

Geplaatst door sannan (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik durf zo geen oorzaak aan te wijzen. Maak een afspraak bij de dealer of betere vakgarage om dit te laten onderzoeken.
Doorrijden met een stotterende motor kan tot vervolgschades leiden, zoals een kapotte katalysator of verbrande kleppen en dan wordt het echt duur.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ik zou, zoals oldford aangeeft, de auto even laten uitlezen.

Dan weet je wellicht in welke richting je het zoeken moet, komt er niks uit, controleer dan eens het inlaatsysteem op vacuum lekkage, denk bv aan een slang die poreus is of lekt, en meet gelijk even de weerstand van de koelvloeistof temp sensor op ohm zowel bij koude als warme motor en plaats dat even hier..

Praten we hier over een 1.6 of 1.8 ?

Gr Stefan

Francine79 (0), 14 jaar geleden

Hallo,
bij mijn moeders auto lag het aan de luchtmassa meter. Dit zit gekoppeld aan je luchtfilter. Schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn. Garages worden er rijk van want ze willen altijd eerst alle bougies en bobines vervangen (kassa!).
Hier kwamen we pas achter nadat we alle bobines, bougies e.d. hadden vernieuwd.

Golf kwam uit 2002 dus ik weet niet of dit ook op een oudere golf zit.

Veel succes ermee.

Gr.
Francine

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Beste francine

Door de auto te laten uitlezen, dan wel de waarde's te bekijken in de meetwaardeblokken kom je al een heel eind..meten blijft gewoon weten en gissen = missen.

Het wil niet altijd zeggen dat een 'klein probleem' snel verholpen moet zijn, maar bij sommige problemen begin je met het makkelijkst en dat zijn nog altijd de bougie's en kabels..deze geven ook vaak problemen.

Een goeie diagnose laten stellen kost minder dan klakkeloos onderdelen te vervangen die achteraf niet nodig waren..en oke, niet overal gaat het er even eerlijk aan toe, maar dat ter zake.

Gr Stefan

Francine79 (0), 14 jaar geleden

Hallo Stefan,
Bij die golf was er niets uit te lezen, de volkswagen dealer waar wij kwamen hadden geen oplossing! Behalve dan dingen vervangen die nog goed waren!

Gelukkig had een bekende van ons die monteur was dit grapje meteen door en is de auto nu voor slechts 90 euro als nieuw!

Idd gaat het er niet overal eerlijk aan toe helaas!

Haringkop (0), 14 jaar geleden

Francine?

Waar lag het nou aan?Ik heb namelijk een soortgelijk probleem

Groet

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Zie bericht #4 >> Luchtmassameter..

Dit wil niet zeggen dat het bij jou ook het geval is..het kunnen meerdere oorzaken hebben.

Gr Stefan

Francine79 (0), 14 jaar geleden

Hi Haringkop (wat een naam trouwens),

Ik ben helemaal geen professional hoor maar we hebben het als volgt getest:

Je kunt het testen of het aan de lmm zit. Gewoon even je luchtfilter loskoppelen en dan een stukje gaan rijden. Als het aan de lmm ligt dan rijdt de auto een minuut of 2 goed (hierna mist de auto zijn filter). Het loskoppelen van de slang is heel makkelijk en kost niets. Je moet zo geen grote afstanden gaan rijden, dit is puur als test voor het functioneren van je lmm bedoeld.

groetjes,
Francine

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Haringkop,

Welke type auto praten we over en wat is de motorinhoud ( motorcode ? )

Al zou je zonder luchtfilter gaat rijden, maakt allemaal niks uit, hij loopt er gewoon hetzelfde mee, het filtert enkel de lucht zodat er geen troep mee naar binnen gaat, dat staat buiten een goede of kapotte LMM, proberen kun je, maar verschil merken doe je niet.

Je kan hem wel eventueel doormeten en testen, maar dan moet je even de gegevens hier plaatsen, kijk ik of ik een schema'tje heb..

Om het even simpel te zeggen, achter de LMM moet alles dicht zijn en moeten er geen slangen lekken o.i.d. maar ervoor heeft dat geen invloed op het anders gaan lopen van de motor.

Gr Stefan

Haringkop (0), 14 jaar geleden

Stefan,

Gaat om een Golf V 2005 1.6 FSI, zie ook onderwerp "Haperig rijden bij acceleren en gas los in met name 1e en 2e versnell." Is mijn orginele post.
Zal morgen even kijken of er geen slangen lekken tussen de LMM ( luchtfilter toch? ) en de motor. Ga ook de stappen motor nakijken of die vies is.
Dealer zei tot tweemaal toe, geen storingen.

Groet,

Haringkop (0), 14 jaar geleden

Stappenmotor is in orde. nog bedankt!

avandalen (0), 14 jaar geleden

Hetrzelfde probleem had ik ook, kijk eens of mijn oplossing werkt:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.