close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : golf 1.9D blijft gloeien ?

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Auto gekocht 200km gereden thuis weg gezet en start niet meer .
4 gloeibougies kapot 1 werd nog een beetje warm na lange tijd stroom erop.
Heb er 2 nieuwe in gezet als de motor koud is slaat hij vaak gelijk aan, zodra hij warm is bijna niet meer.
Kwam erachter dat als ik heb gestart dat er spanning op de gloeibougies blijft staan relais 102 klikt weer terug aan met lopende motor blijft hij gloeien ?
Wat is er nu stuk de relais ziet er gewoon goed uit van binnen , mischien contactslot ?
Ik weet het even niet meer

Motor loopt verder goed 350.000km

Geplaatst door

wes11963 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de motor koud goed aanslaat is het normaal dat deze nog een tijd blijft nagloeien.
Warm slecht aanslaan heeft een andere oorzaak, misschien pomptiming, poelie los op de krukas of lucht in het brandstofsysteem ?

Benny Vee 0
badge

15 jaar

Oh oke dan draai ik de andere 2 nieuwe gloeibougies er ook nog in .
Bij warm starten als ik hem aan de praat krijg blijft hij ook nagloeien is dat dan normaal?
dieselpomp lekt niet en zie geen luchtbellen in brandstofleiding.
Wat ik wel heb gedaan is de vlotter in de brandstoftank eruit gehaald omdat de brandstofmeter het niet deed.
die werkt nu weer en heb hem er nog een keer uitgehaald omdat hij zo slecht starte maar kon niet veel vinden.
ik ga daar nu nog eens nieuwe slangklemmen opzetten voor evt lucht .
ik weet ook niet of hij dit al langer doet dat vertellen ze er nooit bij :)

wes11963 0

15 jaar

Is de stekker van de temp sensor nog wel aangesloten ? anders denk ik dat je gloeirelai toch kapot is.

Als de stekker van de sensor ligt ( of deze kapot is ) blijft hij ongeveer een halve minuut gloeien, dus ook bij warme motor..

Bij een warme start hoort hij niet voor te gloeien,en moet hij ook goed starten.

Hoe is de timing van de pomp / distributie ? rookt hij ook tijdens het lange starten ?

Ik zou het relai er nu even uithalen, je nieuwe gloeiers zijn ook zo kapot als er constant spanning op blijft staan.

stefan84 0

15 jaar

Controleer ook de retour slangetjes van de verstuivers eens, net zoals het brandstoffilter, je hoeft niet altijd een lekkage te zien..

stefan84 0

15 jaar

gevonden!!! bedankt voor de hulp.

Toch lucht bij flink gasgeven kwamen de bellen, na even zoeken gevonden aanvoerleding helemaal weg gesleten tegen de slang van luchtfilter door trillingen. brandstoffilter zit zo dichtbij het luchtfilterhuisje dat ze er strak tegenaan zitten .
ik ga een nieuw brilletje halen ;)

wes11963 0

15 jaar

Bedankt voor de feedback!

stefan84 0

15 jaar

Ik dacht het te hebben gevonden maar de auto is nog niet goed ,

Heb nu
4 gloeibougies vervangen .
Brandstofleiding vervangen .
Distributieriem vandaag los gehaald opnieuw op juiste manier erop dat zit 100% zeker weten goed .
Nokkenas is in goede staat niet beschadigd .(klepdeksel moest er toch af)
Bij sleutel in contact geen 12v .( ga het slot nog vervangen heb er nog een liggen )
Gloeirelais doet waar hij zin in heeft blijft gloeien warm of koude motor met en zonder temp sensor alleen het lampje brand langer zonder temp sensor.
Spanning op gloeibougies 10-11v beetje weerstand kabels .
Start 1x na 1 -2 keer voorgloeien als ik hem uitzet doet hij niks meer, pas na lange tijd wil hij weer of als meneer zin heeft start hij gewoon een 2e keer maar gebeurd bijna nooit.
Doorstarten heeft geen zin bij dit ding ook bij warme motor pas als ik lang laat voorgloeien doet hij het!
Hoor geen lagerschalen ! als hij loopt loopt hij goed.
Thermostaat kapot heb nieuwe liggen maar doe ik als laatste klote werk, komt nu tot ongeveer 70 graden .
Ik zal ergens moeten stoppen met onderdelen vernieuwen :)
Kan een andere motor erin hangen maar kan niet uitstaan dat ik het niet kan vinden .
Iemand een ideej ?

wes11963 0

15 jaar

Voor je nog een berg onderdelen vervangt, meet eerst eens de compressie bij warme motor..

Dat kan al een hoop uitsluitsel geven, het staat wel even los van je gloei probleem, maar dan weet je waar je het zoeken moet.

Is de pomp ook afgesteld met een micrometer ?

Maar haal het gloeirelai er maar even uit nu, als je er zo mee door blijft rijden zijn morgen deze gloeiers ook weer kapot.

stefan84 0

15 jaar

heb je toevallig geen vervuilde brandstof getankt

Update
Andere accu opgeladen .
Starten zonder temp sensor altijd voorgloeien start hij altijd in 1 x maaaar hij gaat nog steeds gloeien als ik de sleutel loslaat met starten en stopt niet meer dus trek de relais eruit wanneer hij loopt ben niet van plan nog eens 4 gloeibougies te vervangen.
Ben nog even aan het bedenken wat ik nu ga doen, gloei relais is best duur is de relais te testen ? zou draad 50 hem uit moeten schakelen ?
Mischien zit er een verbruiker aan diezelfde draad die hem wat spanning geeft of massa?
Ga morgen verder zoeken, dat motortje is gewoon op met die km stand maar dit moet op te lossen zijn met een andere motor erin heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Ben net terug cursus autoelektronica over canbus most en lin heb niet veel zoveel tijd gehad laatste dagen .
Dit weekend moet het opgelost zijn auto moet apk gekeurd worden maandag.

wes11963 0

15 jaar

ander gloeirelais erin,het is wel normaal dat hij blijft nagloeien wel zeker paar minuten heb zelf zo'n golfje gehad,wat ook problemen kan geven is je deurschakelaar deze begint namenlijk al te gloeien als jij je deur opendoet tenminste mijn golfje bj 95 had dat wel

Maar bij warme motor hoort hij helemaal niet te gloeien,vandaar ook de gloeiers doorgebrand zijn.

Dat de motor op is, is niet waar, 500.000km is echt geen uitzondering, het ligt natuurlijk ook aan de omstandigheden.

Vandaar dat ik zei, meet even de compressie.

Blauw / Geel ( 85 ) van het relai loopt naar de nr 10 van de regelmodule voor de gloeiers, het kan ook zijn dat deze kapot is. Rood / Wit ( 87 ) = gezekerd met 50 AMP en loopt naar de gloeiers, Nr 30 van het relai = constant +

stefan84 0

15 jaar

Ok opgelost alles werkt , relais 102 had 1 los(gebrand) contactpuntje en 1 slechte beide gesoldeerd en hij werkt nu wel.
Was niet te zien pas toen ik het printje klein beetje deed buigen zag ik het pootje los in de tin.
Start 9 van de 10 x warm en koud nu !
Nu hij werkt tikt hij hem toch aan als hij warm is dat is nog geen seconde maar nu start hij wel zodra hij dat overslaat doet ie niks, heb aantal keren gestart om te testen haha.

Bedankt voor de hulp stefan !

wes11963 0

15 jaar

Nou hopen dat het bij deze opgelost is Wesley..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.