👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Deze bus rookt behoorlijk (vooral stationair) en loopt erg onregelmatig. Als je de koudstartknop uittrekt wordt het roken wel veel minder, maar gaat niet helemaal weg. We hebben de pomptiming gecontroleerd (stond goed) en alsnog de pomp wat vroeger en later gezet, hetgeen geen verbetering gaf. De motor heeft geen onderdruk (km.stand 184.000km). Heeft iemand suggesties ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet niet of dit type dezelfde kwaal heeft als de Passat TD's, maar daar was de beruchte krukaspoelie de oorzaak van het statoionair roken.Als deze op de spiebaan is uitgelubberd, lijkt de timing via de distributietekens in orde, maar staat hij wel verkeerd en kan hij elk moment eroverheen schieten met alle gevolgen vandien.Check dit maar eens.
Succes
Klopt helemaal Siem, maar blauwe rook is verbrande olie. Zwarte rook is onverbrande dieselolie. Iets met de turbo aan de hand?
Verkeerd inspuitmoment/druk geeft ook blauwe rook vooral bij onbelaste motor. Teveel diesel bij belasting (of te weinig lucht!) geeft zwarte rook.
Blauwe rook icm slecht lopen: foutieve inspuitdruk, foutief inspuitmoment etc.
Paul
Onverbrande dieselolie, het kan ook zo zijn dat je luchtinlaatklep goed smerig is ( met roet van de EGR, en olie), en blijft "hangen". Ik heb het zelf ook gehad.
Als die luchtinlaatklep blijft hangen zuigt ie valse lucht door de ontluchting van het kleppendeksel ( of dat ook mag zijn ;-) )
Vandaar de blauwe rook en het slecht lopen. Ik heb zelf ook gelijk het inlaatspruitstuk eraf gehaald en schoongemaakt.
Succes, Len
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar