Volkswagen Golf V: Bobines Golf V

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 FSI

Goedeavond,

Mijn auto rijd niet zo lekker ( zie mijn overige ad's ) meer en na een uitvoerige check en uitlezing bij de garage is naar voren gekomen dat 1 van de 4 bobines af en toe uitvalt en niet zorgt voor een juoste ontsteking. Ik heb inmiddels een nieuwe bobine in huis en wil deze vervangen. Ik weet hoe dit moet ik heb alleen een vraag, namelijk:

Van de 4 bobines wijkt er 1 af qua opdruk. Bij 3 staat er op VW AG , made in Italy blabla en een heleboel cijfers en alle 3 eindigen ze op 05.
1 bobine staat ongeveer hetzelfde op alleen eindigt deze op 06. Deze lijkt ook iets nieuwer te zijn. Kan het zijn dat deze al een keer vervangen is?

Ik zou dan denken dat dit probleem al een keer eerder is voorkomen en ze toen die bobine hebben vervangen. Dus het lijkt me logisch om deze eerst te vervangen om te kijken of het hier aan ligt. Is mijn denkbeeld correct?

Ik hoor graag jullie reactie. bedankt.

Gr Sjoerd

Haringkop

Geplaatst door Haringkop (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

het maakt toch niks uit als er al eentje vervangen is? die bobines worden met schepen aangevoerd bij de dealers... heb je bij het uitlezen niet toevallig gezien/gehoord welke bobine niet goed meedoet?
zo niet,zou ik een voor een de bobines verwisselen....

Haringkop (0), 13 jaar geleden

Ja precies. Ik dacht precies hetzelfde, een voor een vervangen. Vroeg me alleen af of het klopt dat deze met 06 al een keer vervangen is. ( d8 miss jaartal 05 en 06, vandaar. ) Ik ga beginnen met deze, als ik gelukt heb, heb ik in een keer de juiste te pakken. ( Heb niet gezien/gehoord welke niet meedoet )

Gr

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

zou goed het jaartal kunnen zijn,maar dat weet ik niet zeker.
Wat je kan doen is met een multimeter op de hertz stand zetten,en dan alleen de rode draad aan te sluiten op de meter en dan boven de bobines te meten. hier zal een waarde uitkomen. !!! dit is geen overduidelijke meting,maar er is misschien in de meetwaarde wel te zien (deze zal lager zijn)welke weigert bij hoger toerental!!!!

Haringkop (0), 13 jaar geleden

Dat kan ik doen inderdaad. Je zegt de bovenkant van de bobines. Dit is van plastic. Als ik de bobine eruit haal zodat ik de staaf van de bobine zie, maakt die geen verbinding meer met de bougies.
Je kan toch niet de meter op het pastic blokje zetten en meten?

Gr

Haringkop (0), 13 jaar geleden

Oh ja het is Hertz. Dit is een straling zeg maar, dus ik hoef hem niet aan te sluiten. Te snel gelezen.
Ga ik proberen.

Thanks.

maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden

je meet de frequentie van de bobine. nogmaals,veel kun je er niet uithalen,ik gebruik het altijd om te kijken of de bobines geschakeld worden,maar misschien helpt het je wel.

Haringkop (0), 13 jaar geleden

Laatste vraag:
- Is het verstandig om gelijk alle 4 de bobines te vervangen als er 1 stuk?

bedankt.

hellbat (0) PRO, 13 jaar geleden

Nee, dat heeft geen enkele zin. Die dingen gaan wel vaker kapot, maar is compleet willekeurig. Daarbij zijn ze niet echt goedkoop, en vrij
snel te vervangen. Beter is het om er 1 reserve te houden voor het geval dat.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.