Ik heb meer een technische vraag dan een probleem.
Bij TNT-post zijn alle auto's zijn uitgerust met een zogenaamde boco (boordcomputer) om het rijgedrag van de bestuurder te registreren. Hiervoor dien je je als bestuurder aan te melden met een soort button welke je op een kastje drukt. Zonder deze button start de auto niet. Maar hoe werkt dit?? toen ik even snel keek zag ik draden van het zwarte kastje Naar de uitleesstekker en naar de de kabelboom naar het contactslot gaan. Hoe wordt er nou voorkomen dat de auto start zonder in te klokken. De overige signalen remmen/acceleratie/toeren e.d. worden neem ik aan van de orginele ecu afgetapt...
Wie weet hoet dit zit??
Groet,
Tim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik begrijp waar je op aan wilt TIM, maar helaas manipuleren gaat niet... daar volgt direct een melding van in het systeem ;)
paul,
Ha Paul,
Manipuleren hoeft niet. men weet toch al dat ik af en toe flink doortrek. Maar dat is alleen maar goed voor die auto's. Al een paar keer zo'n auto gehad met motorstoring.... Dus een paar keer volgas optrekken en het motorstoringslampje was weer uit... die auto's hebben het zwaar onder de 2000 toeren vol beladen...
tim
continu doortrekken met een TDI heeft geen enkele zin. meeste koppel zit ver beneden de 2500 tpm. heb namelijk dezelfde caddy met het zelfde type motor. dat het motorstoringslampje af en toe gaat branden is waarschijnlijk de regelklep van de EGR die blijft hangen. dit staat buiten het systeem waar jullie mee rondrijden. bij de volgende beurt de storing gewoon even melden.
paul,
Dat het meeste koppel onderin zit weet ik ook... er rijden bij tnt (jammer genoeg) niet alleen Volkswagens maar ook Renault/Peugeot/Ford... Vooral die Renaults 1500dci moet je op toeren houden wil je een beetje normaal meekomen...
Voor "meekomen"met het verkeer hoef je je auto niet te mishandelen.
Daar heb je alleen maar VERKEERSINZINCHT voor nodig......
Anticiperen voorkomt fel accelereren..!!
17 jaar
En zoveel heuvels liggen er niet bij Westerland met het uitzicht over het Amstelmeer......
17 jaar
Voor die heuvels heb je het inderdaad niet nodig, we verschillenblijkbaar van mening. dus laten we maar ophouden...
Wel ERRUG makkelijke houding........
Zodra je ven mening verschilt geen discussie aangaan......!!
Je wilt dus OF het systeem manipuleren OF je bent 1 van de oorzaken waarom er überhaupt zo'n systeem in die auto's zit..!
Overdenk dat eens onder het genot van een patatje bij snackbar "'t Skrale End".......
17 jaar
[quote=Santa]Wel ERRUG makkelijke houding........
Zodra je ven mening verschilt geen discussie aangaan......!!
Je wilt dus OF het systeem manipuleren OF je bent 1 van de oorzaken waarom er überhaupt zo'n systeem in die auto's zit..!
Overdenk dat eens onder het genot van een patatje bij snackbar "'t Skrale End".......[/quote]
Wel errug makkelijk?? Ja die vriendelijke en veroordelende toon van jouw is ook ERRUG makkelijk.. ga dat eens overdenken in een snackbar op de Noordpool kerstman!! Ik wil gewoon weten hoe dat systeem werkt manipuleren hoeft van mij niet.
Nou, neem eens contact op met de fabrikant c.q. leverancier..???
Lijkt me errug makkelijk................
17 jaar
[quote=Timtdi]Voor die heuvels heb je het inderdaad niet nodig, we verschillenblijkbaar van mening. dus laten we maar ophouden...[/quote]
Inderdaad laten we maar ophouden ik zal de topic sluiten.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar