Volkswagen Golf V: bokken van de motor

Bouwjaar: 1999

beste mensen ik heb problemen met mijn vw golf tdi 110 pk,hij bokt(schokkend rijden)bij lage toerental in zijn tweede versnelling,ik heb hem laten uitlezen maar tervergeefs zijn we niet wijzer er op geworden.nu zegt een ervaren monteur dat het de brandstof pomp kan zijn,maar een andere ervaren monteur zegt dat mijn brandstof pomp wel goed is,trouwens deze auto is gechipt geweest,en er zit een gereviseerde versnellingsbak eronder pas een maand geleden.wie heeft dit probleem ook graag jullie hulp,de auto heeft net een grote beurt gehad.

mo76

Geplaatst door mo76 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Tim_vr6 (0), 18 jaar geleden

Gechipt geweest?
Met chip deed hij dit niet, en na de chip verwijderd te hebben heeft hij deze kwaal??

Wie heeft de chip verwijderd, en waarom is hij verwijderd, en wat is er in de plaats van de chip gekomen?

mo76 (0), 18 jaar geleden

er is niets in plaats van de chip gekomen en ik denk dat de vorige eigenaar deze chip heeft verwijdert,want de monteur heeeft laten zien waar de chip gezeten heeft er zijn twee stekkers los met niets er tussen.

fedde (0), 18 jaar geleden

is het niet dat er een powerbox op heeft gezeten
en dat de 2 stekker niet meer in elkaar zijn gezet

anders is het misschien een zeer slechte pomptiming

mo76 (0), 18 jaar geleden

beste fedde de stekkers zijn inderdaad niet in elkaaar gezet,en wat kan je doen tegen een slechte pomp timing?

fedde (0), 18 jaar geleden

goed zetten
door iemand laten uitlezen met behulp van vag-com
ik weet niet of leden dat hier doen
maar op www.tdiclub.nl hebben sommige mensen het ook
en die doen het voor weinig tot niets

mo76 (0), 18 jaar geleden

het eufel is waarschijnlijk gevonden,het lijkt erop dat mijn vliegwiel uit balans is....duur geintje.

Tim_vr6 (0), 18 jaar geleden

2massavliegwiel+koppelingsplaat+druklager+drukgroep vervangen.
2mvw door een vast vliegwiel vervangen, dan ben je gelijk van het gezeik af.

Kost wel wat geld ja.


Meedcar (0), 18 jaar geleden

Hoe is geconstateerd dat het vliegwiel uit balans was / is
Ik heb nl. hetzelfde probleem met mijn 19 tdi.
Bij lage toerental en 'te' hoge versnelling gaat hij 'bokken'
Stationair, optrekken en kruis snleheden zijn perfect.
Ik heb zelf meer het gevoel dat het de brandstof pomp is.

fedde (0), 18 jaar geleden

het kan zijn dat die niet op tijd staat
bij een vp tenminste

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.