Hallo,
Ik ga aankomende zaterdag de kachelradiateur vervangen van een Bora V5 met airco. Nu heb ik al wat geinformeerd en zou het airco systeem leeg gepompt moeten worden?
Mijn vraag is: Wat kan ik tegenkomen bij het vervangen van de kachelradiateur en wat moet er gedemonteerd worden.
Vooruit beslaat ernstig en er komt damp uit de luchtroosters en koelvloeistof lucht in het interieur.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou het gehele dashboard moet eruit voor dat je de kachel unit kan demonteren.
groetjes jan.
yep, als je het niet eerder gedaan hebt, zorg voor een beschrijving. er zitten wel wat schroefjes verstopt.... Ow, trek er gerust een hele zaterdag voor uit......
Bedankt voor jullie reactie's dan moet het wel lukken, maar die airco moet dus zeker weten ook leeg?
12 jaar
ja zeker anders kan de kachel; unit er niet uit.
groetjes jan.
Ik heb nu alles los gekoppeld alleen zit ik nog met 1 probleem, hoe krijg ik het hele kachelhuis eruit? waar zit deze vast? ik denk dat ik iets over het hoofd heb gezien? moet de hitte isolatie eruit in de motor ruimte? zit daar onder aan het schutbord?
11 jaar
Heerlijk ontwerp he???
Je hebt er niets aan, maar de volgende generatie is men er van uitgegaan dat ze wel eens vaker lek gaan en die zijn vrij eenvoudig te wisselen....
Diverse bevestigingsmoertjes zitten achter het hitteschild/isolatie.
Ik heb ze inderdaag gevonden, de radiateur is zo lek als een zeef en de hele unit staat vol met vloeistof nu alles schoonmaken en weer opbouwen!
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar