close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Bouten uitlaatspruitstuk afgebroken

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Enkele bouten van het uitlaatspruitstuk zijn afgebroken. Er zitten nog stukken draadeind in de (aluminium) kop. Ze liggen te diep om ze te kunnen pakken met een tang of zo. Heeft iemand een idee hoe ik die er uit kan krijgen?
Alvast bedankt

Met groet
Ben

Geplaatst door

Oxyd (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gaatje in boren en dan een linkse tap er in.

moderator 0
badge

13 jaar

Tapeind oplassen met CO2 lasapparaat tot je gelijk komt met de kop . Nu een M10 moer op die knobbel lassen . Succes verzekerd . Wel even het zaakje zover af laten koelen ZONDER water . Beetje WD 40 erbij en ......draaien maar.

Punt 50
badge

13 jaar

[quote=moderator]Gaatje in boren en dan een linkse tap er in.[/quote]
heb toevallig afgelopen week weer eens voor een bevriend autobedrijf onze tapuitvonk machine mogen gebruiken......

kan je vertellen, we zijn ongeveer 1,5 uur voor aan het kloten om deze ondingen er uit te krijgen...

remedie van moer oplassen werkt vele malen beter.

Als de kop gedemonteerd is en je moet boren (als de tapeind onder het aluminum pasvlak is gebroken) dan raad ik je aan even langs een machinefabriek te gaan.
Wij doen het ook vaker. Op de freesbank boren we ze er met een volhardmetalen boor tot op de kerndiameter, exact in het midden van de tapeind lachend uit, zonder het aluminium te raken of te beschadigen.....

audia4 0
badge

13 jaar

PRECIES in het midden beginnen met een dun boortje en dan doorboren tot de diepte van ongeveer de boutdiepte en dan een iets grotere boor gebruiken en dan weer een iets grotere boor en dan weer en dan weer en dan weer totdat je net onder de maat zit van de bout die erin hoort en dan het schroefdraad gaan tappen en dan zijn de restanten van de oude bout helemaal weg.(als je maar begint PRECIES in het midden).

ricky 10
badge

13 jaar

das het euvel, de bout is nooit mooi glad met afbreken .... dus het midden is meestal een ramp

Het mooie van oplassen in aluminium is ook dat het daarmee niet hecht . Als het de eerste keer niet lukt ... Gewoon nog een keer proberen. Linkse tappen ??? we hadden ze wel maar degeen die ze gebruikte waren niet enthousiast stichting corrolatie werd aangevraagd. Als een linkse tap werkt gaat het ook met een driekante vijl. Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

[quote=Renaultmonteurtje]das het euvel, de bout is nooit mooi glad met afbreken .... dus het midden is meestal een ramp[/quote]
Gladslijpen met een dremeltje....

ricky 10
badge

13 jaar

Hoe beveiligen jullie de elektronica tegen las spanningpieken? Is het voldoende om de accukabels los te nemen en kort te sluiten?

tedkroon 0

13 jaar

Gewoon losnemen of zo'n apparaatje eroverheen doen.

ricky 10
badge

13 jaar

het uitboren kan ook met linkse boren. Als je dan geluk hebt draait het afgebroken deel er dan plotseling zelf uit.

Het nadeel van linkse tappen vind ik dat je het afgebroken deel naar buiten drukt en hem vaker ook vast drukt

sjaak10918 0
badge

13 jaar

uitboren of oplassen zijn de mooiste oplossingen. linkse tap liever niet, die dingen willen wel eens afbreken

aardbei64 0

13 jaar

We hebben nu iedereen gehoord maar Ben laat nog niets van zich horen. Zou hij op wintersport zijn??? Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.