Volkswagen Polo: olie in luchtfilter

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

in het luchtfilter zit olie een drapperig goedje zeg maar. in de luchtfilter zit een cabratuur moet deze afgedekt zijn met een plaat of open zoals bij mij het geval nu is.. Oliepeil is verder goed.

Polovw

Geplaatst door Polovw (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jan T (20) PRO, 13 jaar geleden

nee deze moet niet appart afgedekt zijn dat is hij al als het luchtfilter erop zit.
de smurrie komt van de carterventilatie en is op zicg geen ramp.
het is wel wijs om de slang even schoon temaken en het luchtfilter huis ook.
bij vorst kan dit bevriezen.
als je over enen jar kijkt is het weer zo dus niet iets om je zorgen over temaken.

groetjes jan.

Polovw (0), 13 jaar geleden

Hey harstikke bedankt voor je snelle reactie. Nog even een vraagje zou hij daarom sputteren/stotteren. ook?? Hij rijd wel maar heeft dan de neiging om uittevallen wat hij dan ook soms doet. Door speling van gas en koppeling blijft hij lopen.

jan T (20) PRO, 13 jaar geleden

nou ik denk het niet dat zal een andere reden zijn maar maak het eerst schoon dan weet je dat zeker.

groetjes jan.

Polovw (0), 13 jaar geleden

Hoi Jan Nogmaal djw voor de info ik ga hem morgen schoonmaken en vervangen. Groetjes Ellen

jeroen2674 (0), 11 jaar geleden

Hoi Jan en andere...

Ik open even geen nieuw topic..
Ik heb namelijk hetzelfde probleem, is er echt niks aan de hand als daar via het beluchtingskanaal smurrie en olie bijkomt ?
Heb bij de slang en alles paar maanden terug schoon gemaakt ongeveer 23.000 km gelede.
Nu zat mijn luchtfilterhuis rondom de beluchting best aardig vol met die troep.

Na het vervangen van de bougies even duimpje op het slangetjes gehouden, iets wat ik beter niet had kunnen doen.
Bij het loslaten sputterde de smurrie eruit en zag ook dat via de peilstok wat olie terug kwam.

Neem aan dat het laatste kwam door druk opbouw.

Ik vraag dit omdat er nogal al wat vanwege slijtage vervangen moet worden.
Als het dus geen kwaad kan wil ik die moeite nog nemen, is er iets mis met de motor niet meer...

Info over de auto:
VW polo 1.4 op G3
KM bijna 320000
Olie verbruik vrij normaal 10.000 km 0.5 a 1 ltr zweet ook een beetje
Koelwater vrij constant en mooi van kleur niet troebel of melkachtig

Groetjes Jeroen

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Jouw polo heeft dus al een hele boodschap gedaan. In de winter kan die smullie bevriezen en wordt de olie uit de oliepeilstok ingang geblazen.
Er zit ook aan dat filter en inlaat een dunner slangetje ...Deze moet voor afvoer van die smurrie zorgdragen .
Ben filters tegen gekomen waar je in kon zwemmen .
Die truuk die jij deed is een goede maar doe wel een doek op die orange rubber klep om het op te vangen maar vergeet niet die dunne slang op werking te controleren., dan komt die smurrie niet uit die klep .Dan is die werking van klep ook duidelijk.

moderator (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=jeroen2674]Ik open even geen nieuw topic..
Ik heb namelijk hetzelfde probleem,[/quote]
Dit is nu net niet de bedoeling.
We zien graag dat iedereen voor zichzelf een topic opent, ook al gaat het over een gelijksoortig probleem.
Hiermee wordt voorkomen dat later niet meer duidelijk is voor wie de reacties zijjn bestemd en ook alle gelijksoortige problemen hebben niet altijd dezelfde oorzaak.
Tevens is het nog de vraag of de TS nog wel gediend is van emails betreffende zijn vraag.

Bij deze dus gesloten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.