auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen passat gl 66 kw 90 pk: boven de 100 km/pu begint de auto te stoten inhouden of teve

Bouwjaar: 1991

probleem bij ongeveer 100 km per uur en hoger begint de auto te stoten bij constant aanhouden van het gas.als je het gas los laat en weer intrapt is het goed maar als je constant een snelheid aanhoudt doet hij dit.hij krijgt of teveel of te weinig benzine of is het misschien de lucht massa meter?ik heb hem nog niet uit laten meten wie heeft sugesties?

Geplaatst door

esther2946 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De enige sugestie die ik je kan geven is naar de garage gaan. Het zit wellicht in het brandstof/ontsteking systeem. Meten is weten zou ik zeggen.

ricardo9623 0

20 jaar

het word al erger zelfs met het loslaten van het gas begint hij nu te stoten.maar goed ik zal het storingsgeheugen uit laten lezen en dan kijk ik wel verder!zijn er nog mensen met meer sugesties?alvast bedankt!ps volgens mij is de motorcode rp met een mono jetronic inspuitsysteem.wordt vervolgd!

esther2946 0

20 jaar

lijkt op een probleem met de brandstoftoevoer al eens een bus injector reiniger geprobeerd?

kees6216 0

20 jaar

ik denk dat je het probleem in je gaskleppotentiometer moet zoeken want je zegt dus dat bij het intrappen en het loslaten dit probleem zich opdoet.wat je dan even moet controleren is of de stekker aan de zijkant van meter niet vervuild is door de olie.wat zich vaak voor doet bij de meter zelf binnen in is dat de koperbaantjes slijten en dan krijgt je ecu het verkeerde signaalbinnen. ik zo zou zeggen probeer het eens.

barri 0

20 jaar

Ik heb volgende week vakantie en dan laat ik even de storingen uitlezen.Ik heb trouwens al een injectorreiniger geprobeerd en dat hielp ietje pietsje.ik wil ook nog even vermelden dat de stekker van het inspuitventiel en thermovoeler aangezogen lucht, nat en vies is en zou dat ook niet een van de oorzaken kunnen wezen?en hoe kan deze nu nat worden?Als de motor stationair loopt en je beweegd het centraal inspuit systeem blijf hij mooi constant stationair lopen dus daar is niks mis mee.het stoten doet hij alleen als hij constant rijd en als ik dan gas geef is er niets aan de hand, maar laat ik het gas weer los en ik hou het gas weer constant dan begint hij weer.stationair loop hij als een zonnetje!ra,ra, wat is dit????ik heb nog een vraag:als je het systeem wil resetten moet je dan een uur de massa van de accu halen,er weer op zetten,auto op contact,2-5 min. wachten en dan starten en even niets dien zodat hij zich in kan lezen?ik ben wel een zeur maar de euro's groeien mij natuurlijk ook niet op de rug en alles wat ik zelf kan doen doe ik.en daar kan ik alle hulp bij gebruiken.jongens alvast bedankt!

esther2946 0

20 jaar

Reset is idd kwestie van accu los bij deze auto, 10 min is al genoeg. daarna aansluiten en contact op voor 2 minuut, starten zonder iets te doen en ca 2 min laten lopen. dan is alles voor elkaar. (storingsgeheugen is dan ook gereset) Als ik deze klacht zie denk ik dat de gaspotmeter oveleden is of vol met olie staat. Ook kan er problemen zitten in de aansluitdraden en stekkers, maak deze eens schoon met remmenreiniger of zoiets. Waarschijnlijk wordt je met uitlezen van dit systeem niet wijzer, ik schat in dat hij geen storing genereerd op jouw klacht. Het systeem kan iets van 10 storingen herkennen en weergeven. Volgens mij is deze motor/auto combinatie met een storingslampje in het dashboard uitgerust. Deze is oranje en gaat branden bij het opzetten van het contact. het symbool is een motorblokje. Als je deze nooit tijdens het rijden heb zien branden heeft uitlezen zeker geen zin.

Als je de kap van de inspuiting afsloopt (het zwarte ding waar VW op staat, de aanszuigslang aanzit en met drie bouten vastzit)
en de motor start moet de injector een mooie kegelvormige pulserende straal geven. Geef je gas terwijl je kijkt moet de straal constant worden (accelereren --> vollast) laat je gas los van een hoog toerental (decellereren) dan moet de straal onderbroken worden en weer pulserend opkomen net voordat het stationaire toerental bereikt wordt. Hierbij wordt de gasklep dan opgevangen door de stelmotor. Werkt bovenstaande niet dan heb je een probleem in de aansturingsbox, gasklepstandmeter of gasklepstelmotor. Stukkende temperatuursonde (de blauwe in het watermondje op de kop) kan ook nog.

Heb ik nog een tip voordat je van alles aan de hand haalt, vervang het brandstoffilter wat bij de achteras gemonteerd is in de benzineleiding, ding kost ca 15¤ bij brezan en als jouw auto dealer onderhouden is hangt gegarandeerd de eerste er nog onder. (VW schrijft helaas geen vervangingstermijn voor de filters van benzinemotoren voor....) Onjuiste brandstofdruk kan de meest wilde storingen veroorzaken.

succes

audia4 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.