Volkswagen Passat: branden motorstoringslampje,wat dof tikkend geluid voorwielen al

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 v5 125 kw 139000 op de teller

hallo allemaal,
motorstoringslampje brand weer voor de 3 keer.4 weken geleden voor het eerst,onden doorrijden van de dealer tijdens retour vakantie met caravan,bij dealer alles uitgelezen e.d..,eerst nieuwe bobine 4 cilinder(daar deze niet meer liep op benzine en wel op gas),hielp niets,na uitlezen brand lampje weer.toen nieuwe verstuiver er in laten zetten,probleem 1 dag verholpen en daarna weer hetzelfde euvel,dus het stotteren/vermogensverlies.weer alles uitgelezen,maar weer na 1 dag hetzelfde.auto ook nog apk daar laten keuren,alles goed.ook steeds aangegeven bij dealer een tikkend/bonkend geluid bij re-voorwiel ongeveer ter hoogte van het dashboord en cilmatic control (de voorruitwasem) blowt niet gelijkmatig steeds.de rest doet alles goed.ook re-achterwiel een blik tikkend geluid bij net stilstaan van de auto.als je de wagen heen en weer schud dan hoor je daar op die plek iets ijzers/blik tegen elkaar aantikken en er zit iets speling in re-axhterwiel.

mou,een heel verhaal,en sorry daarvoor.maar conclusie hiervan,bij een erkende dealer/garage in onderhoud,auto 5 a 6 dagen kwijt geweest alle4s uitgelen,meerdere keren,apk gekeurd,alles gescheckt zeggen ze daar en er is nog niets verandert.op die nieuwe bobine en verstuifer na voor de 4 de cilinder.ik ben een particulier die met een gezin onze auto heel erg hard nodig heeft en vertrouwen heb in onze dealer,maar zoals het nu gaat begin ik wel te twijfelen.oh ja,auto ook nog 5 weken geleden voordat we op vakantie gingen een kleine beurt gehad voor E 580,-
kan iemand ons "helpen"wat er nu aan de hand is met deze auto en welke stappen nu verstandig zijn in welke vorm dan ook.

bijvoorbaat onze hartelijke dank voor de gedane moeite.
robbert,renate en de kids.

doei.

stuiter

Geplaatst door stuiter (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Beste Robbert

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Hou het in kwestie bij één topic dit houd het mooi overzichterlijk.

[b]Ook het geven van een reactie wordt op dit forum zeer op prijs gesteld[/b]

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

als je geen vertrouwen in de dealer hebt vraag aan 1 van de profs op problemcar om het probleem te bekijken. gr john

stuiter (0), 14 jaar geleden

hoi,
bedankt voor de reactie.je hebt helemaal gelijk,paul.ik was gisteren aleen een beetje boos om na zoveel gedoe weer met dezelfde problemen te worden geconfronteerd.mijn excuus hiervoor.ik begrijp het helemaal.OOk john bedankt voor jouw reactie.ik ga vandaag de dealer bellen waar wij de auto 2 jaar geleden hebben gekocht en vragen of hun hem willen nalopen.dereden dat we voor het onderhoud zijn gewisseld van garage is de afstand.
komt hier niets uit dan zouden wij het zeer op prijs stellen als een van jullie profs zou willen kijken naar onze auto.heel erg graag zelfs.ik houd jullie op de hoogte van de uitkomst vandaag over ons telefoontje naar onze "eigen"dealer waar we de auto gekocht hebben.als dit niets wordt dan kom ik zeker "terug",ook als het wel wat wordt met een reactie.

gr. robbert e nogmaals bedankt voor jullie reactie.

audia4 (0) PRO, 14 jaar geleden

volgende stappen:

Eerst zorgen dat hij op benzine goed loopt!!! daarna aan het gas gaan klooien.

0) weet welke storing er instaat..... opnieuw uitlezen dus.
1) 4 gastest doen, loopt de motor waarschijnlijk te arm......
2) loopt hij te arm, dan is de LMM (Luchtmassameter) verdachte nummer een, uitsluitend door origineel ruildeel vervangen!!! (je zou de eerste zijn die een vw benzineblok goed lopend krijgt met een andere dan origineel af fabriek gemonteerde LMM, ook al zegt de catalogus van diverse fabrikanten dat het wel kan.)
3) is de LMM wel goed dan kan het dat er lekkage is in de uitlaat tussen kop en katalisator, flensverbinding hierin is vaker een probleemgeval. Ook de flexibel kan lek zijn.
4) zie 3 voor het inlaatspruistuk (kunststof) tussen gasklep en kop
5) zie 3, ook de lamdasonde's kunnen stuk, meten is weten
6) compressie meten, V5 motoren willen wel eens zuigerprobleemen hebben.


ik ben overigens bang dat deze passat veel meer km's heeft dan jou tellerstand doen vermoeden..... de klachten met betrekking tot bonken horen namelijk bij veel hogere standen. acheras is waarschijnlijk het rubbermetaallager van de achterasophanging, voor kan een wiellager, aandrijfas of draagarm zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.