close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: brandstof en temperatuurmeter

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: diesel

Hallo.
ik heb hier een t4 transporter.de brandstofmeter en de temperatuurmeter staan op maximum en er is soms een geluid in de klokken.
waarschijnlijk de spanningsregelaar,maar waar vind ik die??en moet die vervangen worden??of kan hij ook doorverbonden worden??hoe moet dat dan gebeuren??
Groetjes Theo.

Geplaatst door

theo11340 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij mijn camper had ik kort nadat ik hem gekocht had ook plots een temperatuurmeter die plotseling snel omhoog liep tot in het rood!!!! Grote paniek en motor af gezet en gaan kijken maar motor was helemaal niet heet en koelwater enz. spoot niet alle kanten op zoals ik verwacht had?
Terug gestart en temperatuurmeter mooi terug op 90°???
Was duidelijk een massa probleem en na reinigen v/d massakabels en nog een extra massa kabel bijgelegd te hebben geen problemen meer gehad.
Als de massa slecht is zoek ze dit via de meters en die slaan dan tilt!

ovi 0

13 jaar

Hallo Theo,

Ik denk inderdaad dat de spanningsregelaar stuk is.
Deze zit achter op de printplaat van de dashboardklokken, deze moet je dus even demonteren.
Als je op de printplaat kijkt dan zit hij volgens mij rechts boven in, een zwart vierkantje met 3 pootjes en een schroefje.
Deze kan je niet door verbinden, maar gewoon vervangen.
Als ik het goed heb zijn er 2 types, 1 die gesoldeerd zit en 1 die in een stekkerverbinding geschoven zit.
Je zal de spanningsregelaar zo bij de dealer kunnen bestellen.

Veel succes!!

Met vriendelijke groet,

Dennis.

barrichello 0

13 jaar

Theo,

Op de achterzijde van de printplaat zie je 6 soldeerpunten in 2 rijtjes van 3 bij elkaar zitten en die zijn hoogstwaarschijnlijk gescheurd, deze doorsolderen en je probleem is opgelost.



Gr John

Hallo.
De VW is voorlopig hersteld ??
Een ferme tik op de klokken en hij doet het weer normaal,of dat zo blijft moeten we afwachten??
Bedankt voor de goede raad.
Groetjes Theo.

theo11340 0
badge

13 jaar

zoals john al schreef doorsolderen ben je helemaal van het probleem af een tik op de klok vind ik niet echt professioneel

dop27 0
badge

13 jaar

Hallo.
het is nog altijd goed,maar als het terugkomt zal ik dat zeker doen.
Groetjes Theo.

theo11340 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.