Hallo,
Me auto springt in beveiliging als ik harder dan 140 rijd.
Dan kan ik niet harder dan 110 rijden en moet ik me auto resetten door contact aan en uit te zetten.
Dealer 1 kwam gelijk met het iedee om me turbo te vervangen wat niet erg goedkoop is.
Dit hadden ze uitgelezen en kwamen tot conclusie dat me turbo onderdruk had.
Vandaag is me auto uitgelezen bij een andere dealer en blijkt me vacuumklep EGR kapot te zijn.
Om dit te verhelpen kan je niet alleen het pomje maar moet je heel het onderdeel vervangen.
De monteur bij de dealer vertelde me dat je het slangetje van de vacuumklep kan halen en er een boutje kan indraaien om het te dichten.
Dit zodat je kan kijken of die niet meer in ze beveiliging springt.
Maar ik zie verschilende mensen schrijven dat ze er een rvs plaatje tussen zetten zodat die altijd dicht is.
Mijn vraag is dan: Kan ik niet gewoon met dat boutje erin blijven rijden of is dat slecht voor de motor??
Ik heb begrepen dat dit alleen voor het milieu wat minder fijn is.
M.v.g
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
@kevinbecker:
Hou het even bij 1 topic betreffende dit onderwerp. Dit bevordert ook het overzicht van de reeds gegeven adviezen en suggesties.
Zie: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Hiermee komt dit topic te vervallen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar