Volkswagen Transporter: Turbo valt uit als ik boven de 140 kmpu komt

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tdi 131 pk

Hallo,

Als ik met me bus boven de 140 komt slaat me turbo uit en gaat er een lampje knipperen.
Ik kan dan ook niet harder dan 110 kmpu. Hij was uitgelezen en het schijnt dat de turbo onderdruk heb.
Voordat dit gebeurde lekte hij olie bij de turbo, de pakking was kapot.
Eenmaal nieuwe pakkingen eropgezet is de lekkage over maar schiet die wel steeds in de noodloop zoals ik gelezen heb.
Dit doet me wel verbazen aangezien er nog maar 120000 km op staat. en net 3 jaar is.
Inmiddels rij ik al zo 10000 km, aangezien ik alleen niet harder kan dan 140.
Ook lijkt het wel of die iets minder power heeft met optrekken.
Als ik hard optrek schiet die sneller in de beveliging

M.v.g

kevinbecker

Geplaatst door kevinbecker (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan T (20) PRO, 12 jaar geleden

dan zal er gezogt moeten worden waarom de druk telaag blijft.
is de ansturing goed.
ze zullen ook met de testkast op de wagen moeten gaan rijden om er achter tekomen hoe of wat.
misschien zit het regelasje van de turbo vast.


groetjes jan.

kevinbecker (0), 12 jaar geleden

Ook als ik stilstaat bij de stoplicht ofzo dan lijkt het wel of ik uitlaatgassen ruikt.
Ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben?

M.v.g

jan T (20) PRO, 12 jaar geleden

als je bij een stoplicht uitlaatgas ruikt moet er naar de uitlaatpakking en de aansluiting van de turbo gekeken worden.
de uitlaatspruitstukpakking wil nog wel eens gaan lekken of een tapeind afbreken en de pakking tussen uitlaatspruitstuk en turbo wil ook gaan lekken.
en het zou met elkaar temaken kunnen hebben.

groetjes jan.

kevinbecker (0), 12 jaar geleden

Hallo,

Vandaag ben ik bij een andere vw dealer geweest en die heb hem rijdend uitgelezen.
Hun kwamen tot conclusie dat niet me turbo kapot is maar me vacuumklep van de egr.
Dit geintje kost XXX euro omdat je niet alleen het pomje kan vervangen maar het hele ding.
Nu sprak ik met een monteur die zei dat als ik het slangetje eraf haal en een boutje erin stopt ik kan kijken of het over is.
Maar nu me vraag, als het nou over is op die manier is het dan schadelijk om zo te blijven rijden voor me auto?

Want ik lees ook veel berichten dat sommige het juist express dichtmaken door een of andere rvs plaatje ertussen te zetten.

M.v.g

Het vermelden van prijzen heeft geen toegevoegde waarde voor de vraag en is derhalve ook niet toegestaan en/of relevant.

Jan227 (5) PRO, 12 jaar geleden

Hallo, gezien de foutcode tav te lage turbodruk, zit waarschijnlijk daar ook de oorzaak en niet in de EGR, dat zou te zien moeten zijn in de luchtmassawaarden die dan te laag zijn tijdens rijden met de testkast . Vanwege de uitlaatgas stank zal de turbo er toch af moeten om die lekkage te verhelpen. De turbo kun je dan direkt laten testen bij een turbo revisie specialist. Als je auto van 2008 is, dan heeft deze hoogstwaarschijnlijk een roetfilter en heeft dus een electrisch geregelde EGR ipv vacuum, afdoppen niet mogelijk dus. Die vacuumslang regelt slechts de EGR koeling. Groet Jan227

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.