auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen golfIV TDI 66kw: brandstofafsluitsolenoide

Bouwjaar: 1998

Ik heb mijn golf 4 tdi 66kw uitgelezen.hij geeft als storing brandstofafsluitsolenoide. Wat kan ik me nierbij voorstellen en wat moet ik er aan doen.

groetjes cum

Geplaatst door

kastaci (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Relais 109 is een bekend probleem, maar geeft juist geen foutcode en zorgt ervoor dat de motor niet wil. Laten we Cuma nou niet op het verkeerde been zetten.

dutch123 235

20 jaar

relais 109 al een keer vervangen? probleem bekend bij VW/skoda/seat/audi

marcel7031 0
badge

20 jaar

dit is een klep die zit op je pomp gemonteerd en zorgt voor je brandstof wordt afgesloten als je moter afzet

paultje8616 0
badge

20 jaar

Als de auto gewoon start en stopt is het draadje misschien ooit los geweest. Code resetten en verder rijden. Later nog eens uitlezen. Als het probleem wegblijft, heeft misschien iemand de auto eens op contact gezet zonder het draadje, of is er ooit een sluiting geweest.

dutch123 235

20 jaar

ik heb het ook ooit meegemaakt met een passat maar die liep ook niet meer daar was een grote stekker los in die bak bij de computer en die stekker die dan naar binnnen gaan

maar als ie goed start en uit wil mooi zo laten alleen verder kijken als het nog terug komt

paultje8616 0
badge

20 jaar

waarschijlijk blijft deafsluiter hangen door vervuiling in de pomp oorzaak gruis in de brandstof pomp

Gruis in de pomp? Hoe meet de ECU dit dan?
De ECU kan een open elektrische verbinding meten en een kortsluiting. Er komt dan een storingscode in het geheugen.
Als je het plunjertje van de afsluiter blokkeert of zelfs ontbreekt, is dit niet te meten door de ECU.

dutch123 235

20 jaar

gruis kan die niet meten. het motorregelapparaat schakelt om de 50 draaiuren even tijdens het draaien een milliseconde de stopzetter uit. vervolgens moet dan het motortoerental dalen. Dit is niet merkbaar voor ons als mens. als de stopzetter blijft haken dan slaat het motorregelapparaat het als een storing op. Omdat dit een veiligheidsacpect is gaat het voorgloeilampje knipperen en de storing moet ook gewist worden anders gaat deze er niet uit. ook zal de auto niet meer trekken en bij het starten veel toeren maken. Alles puur om de bestuurder duidelijk te maken dat er iets mis is.

caddy1492 0
badge

20 jaar

Wauw! Dit heb ik nog nooit gehoord. Dit is een zeer slimme truuk. Ik wil eens kijken of ik die storing kan forceren door het wegvallen van het signaal te voorkomen met een stukje electronica.

dutch123 235

20 jaar

Mensen Het is gelukt. Het was de schakelaar op de brandstofpomp

kastaci 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.