auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III : Brandstofmeter kapot + onjuiste waarde temperatuurmeter

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8GT

Hoi,

Sinds kort heb ik een Golf 3 variant gekocht met een 1.8GB motor. Sinds dat ik deze golf heb heeft het ding 2 rare problemen waar ik niet achter kom wat het zou kunnen zijn maar ik denk dat ze met elkaar te maken hebben.
De brandstofmeter blijft aangeven dat de tank leeg is, alleen met starten en stoppen van de motor krijgt de naald een heel klein tikje omhoog, maar dit is zo minimaal dat je het nauwelijks ziet.

het andere probleem is dat de temperatuur meter random waardes lijkt te geven. Deze doet maar wat, komt echter nooit boven de 90 uit, maar als ik 100km op de snelweg gereden heb staat het naaldje nog steeds schuin naar links.
Alleen als ik in de stad rijd met veel stoplichten en optrekken komt deze meter af en toe recht te staan wat neem ik aan 90C is, maar dan ook niet voor lange tijd.
Wie kan mij helpen in welke hoek ik hiervoor moet zoeken?

Alvast bedankt.


Groetjes

Bart

Geplaatst door

bkbartje (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Probleem zou in het dashbord zelf kunnen zitten slechte contacten /voeding
temperatuur zou ook een defecte thermostaat kunnen zijn omdat als je stil staat de meter wel oploopt.
Slaat je fan wel aan als de meter ongeveer 95 graden aangeeft?
Tankmeter zou een defecte vlotter kunnen zijn

kaleido 1 7450
badge vip badge

12 jaar

Bedankt voor je reactie,

Ik reageer een beetje laat omdat ik het druk had met de verhuizing.
De Fan werkt zoals deze zou moeten, deze is niet doorgelust op het contact. Ik ben erachter gekomen dat de temperatuur van de motor wel op loopt in een 30km zone of omgeving met veel stoplichten etc.
Wanneer ik dan vervolgens de snelweg op ga zakt de temperatuur weer in.
Volgens een kennis van mij heeft dit te maken met rijwind die je op de snelweg veel meer hebt dan in de bebouwde kom. iets wat mij logisch lijkt.
Hij zegt ook dat het geen kwaad kan en dat wanneer de thermostaat echt kapot zou zijn ik allang ergens langs de kant de weg zou staan met een kapotte auto.

Dat van die vlotter zou wel kunnen, dat ben ik op het internet vaker tegen gekomen. De vorige eigenaar kon mij wel vertellen dat het probleem ontstaan is na het tanken met de sleutel in het contact.
Als ik hier naar zoek op internet staat er dat in dat geval de vlotter sluiting kan maken, maar in sommige gevallen gaat deze vanzelf weer werken. Dat is bij mij niet het geval.

bkbartje 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.