vastgesteld is dat er veren stuk zouden zijn in de pomp. geen vermogen, veel roken inhouden, uitgelezen: geen storingencodes aanwezig. er is geen benzine in de brandstof aanwezig en de timing is ok. vraag : kan ik die veren checken cq vervangen? het gaat om de veren van de plunjer(s) die de brandstofhoeveelheid regelen, zouden niet meer goed terug komen. heeft iemand misschien een tekening van deze pomp ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
beter is om de pomp te laten testen bij een dieselspecialist,indien de veren gebroken zijn dan is er buiten dat vaak meer schade aan de pomp.
in dat geval is het aan te bevelen om een ruilpomp te monteren.
gr john
Was dit een suggestie van dat bedrijf of wisten het zeker en om welke veren zou het dan gaan, Het klink mij eerder als lucht in de aanvoer of een filter waar geen brandstof meer doorheen wil . Meet eens hoeveel vacuum er staat in de leiding tussen filter en HD pomp 0,1 bar is al te veel. Als dit het allemaal niet is dan een slooppomp een optie, mijn ervaring er zijn er genoeg.
[quote=Punt]Was dit een suggestie van dat bedrijf of wisten het zeker en om welke veren zou het dan gaan, Het klink mij eerder als lucht in de aanvoer of een filter waar geen brandstof meer doorheen wil . Meet eens hoeveel vacuum er staat in de leiding tussen filter en HD pomp 0,1 bar is al te veel. Als dit het allemaal niet is dan een slooppomp een optie, mijn ervaring er zijn er genoeg.[/quote]
Het zou om de veren van de plunjers voor brandstofhoeveelheid gaan. het betreft een pomp zonder gaskabel
[quote=Punt]Was dit een suggestie van dat bedrijf of wisten het zeker en om welke veren zou het dan gaan, Het klink mij eerder als lucht in de aanvoer of een filter waar geen brandstof meer doorheen wil . Meet eens hoeveel vacuum er staat in de leiding tussen filter en HD pomp 0,1 bar is al te veel. Als dit het allemaal niet is dan een slooppomp een optie, mijn ervaring er zijn er genoeg.[/quote]
de onderdruk is ver onder 0.1 bar
Dat veertje bedient een terugslagklepje als het gebroken is loopt die cilinder niet mee! Die klepjes breken zelf ook wel eens. Dat is zo te vervangen maar houd de momenten aan . (niet te vast) Succes. Begrijpen wij elkaar goed ,De HD pomp moet bijna geen moeite hebben om de brandstof aan te zuigen. Succes.
[quote=Punt]Dat veertje bedient een terugslagklepje als het gebroken is loopt die cilinder niet mee! Die klepjes breken zelf ook wel eens. Dat is zo te vervangen maar houd de momenten aan . (niet te vast) Succes. Begrijpen wij elkaar goed ,De HD pomp moet bijna geen moeite hebben om de brandstof aan te zuigen. Succes.[/quote]
moet de pomp gedemonteerd worden of kan ik eea via het bovendeksel checken zonder de pomp te demonteren?
hans,
controleer eerst wat op de afbeelding staat of er slijpsel en of roest aan zit,is dit het geval dan de pomp laten reviseren.
gr john
[url=http://img402.imageshack.us/i/v230218.pn...][img]http://img402.imageshack.us/img402/8451/...[/img][/url]
Hans dit is de verzamelplaats van vocht en het systeem vezorgt de vervroeging . Als het verstopt raakt of vast gaat staan dan knettert de varbranding alsof de pomp een tand te vroeg staat. (ervaring) Het was soms zo maar weer weg,!
slijpsel verdwijnt niet en als je dat constateerd dan is de pomp overleden.
gr john
Ik bedoel het effect van de te vroege injectie John !!
[quote=Punt]Ik bedoel het effect van de te vroege injectie John !![/quote]
dit is exact wat er gebeurd, soms is er geen enkel probleem, gaat het zomaar weer een week goed, daarom had ik ook de timing eerst nog gecheckt. zat pas nw. distr. op, maar toch je weet maar nooit. ik ga morgen maar eens dat dekseltje verwijderen. onwijs bedankt. doorgaans blijf ik maar liever van pompen af, maar dit kan wel denk ik. jullie horen morgen weer !!! nogmaals, bedankt.
pomp kompleet uitelkar gehaald, geen problemen, toch andere pomp gemonteerd, zelfde probleem, nu ook andere ecu gemonteerd, zelfde bosch/ VW-nr. gaat nu in de startblokkering, loopt ongeveer 1-2 sec. goed en stopt dan. uitgelezen met snap-on : ecu geblokkeerd, wat kan ik nu doen ?
Hallo, ecu laten inleren bij een VW dealer. Wat was eigenlijk de klacht bij deze auto ? Groet Jan227
heb je de zwarte labels er nog bij? daar staat nl de sleutelcode op en kan je met de snapon inleren.
gr john
Jan227, nogmaals de exacte klacht :
wat begon als een 'af en toe' storing, nl dat het gebeurde dat 1) op kontakt de brandstofpomp staat te resoneren (trrrrrrrrrrrr-geluid van brandstofhoeveelheidregeling duty-cycle spoel in de pomp) 2) indien de motor stationair draaide de pomp maar bleef bijregelen en het leek of de timing kompleet zoek was. 3) het kon maar zo gebeuren dat het weer een uurtje goed ging. geen foutcodes aanwezig (uitgezezen met snap-on). volgens een aantal mensen, die er veel over weten en een dieselservice, zou de oorzaak liggen in het feit dat er veren in de pomp waren versprongen cq gebroken. Vervolgens heb ik de pomp totaal gedemonteerd : geen slijpsel, geen vervuiling, vervroegingsregeling uitstekend gangbaar, toen ten laatste het elektrisch gedeelte geopend : geen problemen aangetroffen. vervolgens : andere pomp van een goed lopend voertuig gemonteerd, zelfde probleem. vervolgens : ALLE sensoren en schakelaars van motormanagement handmatig gemeten aan de hand van ref.waarden. geen problemen gevonden. verder : goed brandstoffilter, goed luchtfilter, smoorklep goed open, EGR uitgeschakeld dmv afsluiting inlaatopening. ondanks dat er geen storingencode betreffende de ECU aanwezig was, toch een andere gemonteerd. op kontakt is het trrrrrrrrrrrr geluid verdwenen, starten : loopt 100% goed, alleen laat ik vandaag op morgen de startonderbreking uit de ECU verwijderen zodat de motor niet meer afslaat. dit is één van de weinige gevallen in mijn carriere dat er echt een ECU stuk is, en dat verhaal van die veren in de pomp ???? trekt zelf je conclusie. ik laat nog horen hoe e.e.a. afloopt iedereen tot zover bedankt voor het meedenken op dit forum : KLASSE !!!
Heb al diverse keren een defecte ECU gezien met dit model (water loopt in de ECU)
Moet wel zeggen nooit met deze klacht.
Maar die water lekkage veroorzaakt verschillende klachten (die er soms ook zo maar weer uit zijn)
2 jaar geleden ECU open gemaakt (zat door de lekkage witte oxidatie poeder van de behuizing op de print)
Poeder weggeblazen en met kwast afgestoft, klant rijd nou nog:)
Dus kijk eens in de ECU, is die print ook stoffig?
Oiram
als er aan het transponder systeem niets verandert is kun je een gebruikte ecu plaatsen en een hoef je alleen adaptie uit te voeren. (instrumentenpaneel, wel eerst dtc's hierin en in motor-ecu wissen).
J.E
bij de caddy zit de wegrijblokkering niet in het instrumentenpaneel maar apart links onder het dashboard.
in dit geval toch sleutels opnieuw aanmelden.
gr john
Sorry dat het even heeft geduurd..... oude ECU geopend, niets te zien, geen enkel vochtdruppeltje. Nieuwe ECU aangesloten, sleutels ingeleerd, alles weer OK. Iedereen ontzettend bedankt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar