Hallo,
We hebben een caddy 1.9 SDI,
deze heeft altijd zonder problemen gelopen tot gisteren.
Hij starte prima, maar sloeg na een paar seconden ineens uit.
en wou niet meer starten, en draait ook niet goed meer rond.
Het gevoel was dat de distributie niet meer op tijd stond.
Deze gecontroleerd en stond dus nog wel op tijd.
bij het ronddraaien van de motor slaat hij vast op de b.d.p. en op het o.d.p.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ??
Zelfs als de nokkenas eraf is (alle kleppen dicht) en je dus alleen de krukas draait zit hij zo goed als vast op het o.d.p. en b.d.p.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vreemd..
Verlies je ook koelvloeistof ? Zo ja, dat kan het ook een defecte koppakking zijn.. ( Waterslag )
Anders kun je de gloeiers of verstuivers eens demonteren, als hij dan nog steeds vast slaat op die punten, zou ik de carterpan eens demonteren.
Is dat probleem ineens ontstaan of na reparatie ?
Probleem is in ineens ontstaan,
koppakking is niet lek.
Vanochtend de nokkenas en verstuivers gedemonteerd, en het carter er onderuit gehaald.
zo op het zicht niets te zien.
Bij ronddraaien van de krukas loopt hij nog steeds vast op het odp en bdp.
Nog steeds geen idee wat het is
14 jaar
Als hij alsnog vast blijft zitten kan het een paar oorzaken hebben,
* 'Kromme' klep(pen) die niet sluiten.
* Drijfstang(en) krom ?
* Zuiger(s)
Vreemd dat dit ineens ontstaan is zonder duidelijke reden, en aangezien de rest in orde is, blijft er niet veel meer over..
Kun je geen cilinderlektest doen ?
Hij kan ook alleen vast lopen op het BDP, 1 keer vast > 2 zuigers boven, draai je verder gaan deze naar beneden en komen de andere 2 omhoog.
14 jaar
heb je de gloeiers ook gedemonteerd? wellicht zijn de stiften afgebroken en naar binnen gevallen.
gr john
[quote=stefan84]Als hij alsnog vast blijft zitten kan het een paar oorzaken hebben,
* 'Kromme' klep(pen) die niet sluiten.
* Drijfstang(en) krom ?
* Zuiger(s)
Vreemd dat dit ineens ontstaan is zonder duidelijke reden, en aangezien de rest in orde is, blijft er niet veel meer over..
Kun je geen cilinderlektest doen ?
Hij kan ook alleen vast lopen op het BDP, 1 keer vast > 2 zuigers boven, draai je verder gaan deze naar beneden en komen de andere 2 omhoog.[/quote]
Bovenste zat ik ook al aan te denken.
We gaan vanavond de kop er maar af halen, en hopen dat we dan wat vinden.
[quote=johndoornbosch]heb je de gloeiers ook gedemonteerd? wellicht zijn de stiften afgebroken en naar binnen gevallen.
gr john[/quote]
Gloeiers zijn er ook al uit, en zijn niet stuk.
14 jaar
Jan,
Je kan ook eerst even een lektest doen, dan kun je gelijk wat uitsluiten..
Maar waarschijnlijk kom je toch de kop eraf aan het halen,blijft een vreemd verhaal..
Als de kleppen krom zijn, zal dit komen omdat de distributie waarschijnlijk versprongen is, misschien heb je dit over het hoofd gezien tijdens de controle..
14 jaar
Blok licht nu volledig uit elkaar,
heeft nogal veel roetaanslag in de cyl. zitten.
Net zoals de inlaad.
krukas met ziugres draait nu goed rond (drijfstangen en rest zijn goed.)
Kop laten testen (is volgens het reviesiebedrijf goed)
Alles schoonmaken en dit weekend alles weer in elkaar zetten.
Zien of alles nu goed is, en of hij weer lopen wil.
14 jaar
Hallo, controleer eens of de kat dicht zit. Zou nml kunnen dat de uitlaatgassen niet weg willen, vandaar de zware bdp/odp punten. Groet Jan227
en het inlaatspruitstuk goed reinigen,wellicht zijn er brokjes roetaanslag naar binnen gezogen.
gr john
[quote=Jan227]Hallo, controleer eens of de kat dicht zit. Zou nml kunnen dat de uitlaatgassen niet weg willen, vandaar de zware bdp/odp punten. Groet Jan227[/quote]
Kat is al opengehaald.
Probleem zit waarschijnlijk in de hoge hoeveelheid roetaanslag in de cyl.
EGR-klep word direct ook maar afgesloten.
14 jaar
dit probleem ook gehad met een audi a8 v8 tdi zat ook veel roetaanslag in 3 cilinders, alleen het carter gedemonteerd en met een endoscope in de cilinders gekeken... (was een behoorlijk zoekplaatje, ivm dat de auto rijdend gekomen was, maar door het stilstaan de roet naar 1 zijde gevallen is en liep op 2 punten vast)
heb hier ook nog wel foto's van..
[quote=vleeuwen]dit probleem ook gehad met een audi a8 v8 tdi zat ook veel roetaanslag in 3 cilinders, alleen het carter gedemonteerd en met een endoscope in de cilinders gekeken... (was een behoorlijk zoekplaatje, ivm dat de auto rijdend gekomen was, maar door het stilstaan de roet naar 1 zijde gevallen is en liep op 2 punten vast)
heb hier ook nog wel foto's van..[/quote]
Hier dus opzich hetzelfde.
Alles word grondig schoongemaakt,
en nu hopen dat hij dit weekend weer loopt.
Iedereen tot zover bedankt voor het meedenken.
14 jaar
Even ter info, bij welke km stand is dit nu opgetreden? Zijn er veel kleine afstanden meegereden?
Bij voorbaat dank!
14 jaar
[quote=tedkroon]Even ter info, bij welke km stand is dit nu opgetreden? Zijn er veel kleine afstanden meegereden?
Bij voorbaat dank![/quote]
Auto heeft ongeveer 160.000 km gelopen.
Veelal gebruikt voor woon-werk verkeer (30-40 km p/dag)
Dus over het algemeen rijd hij kleine stukjes
14 jaar
Nou de caddy loopt weer.
was gelukkig alleen de overmatige roetaanslag in de cyl.
Loopt nu zelfs mooier dan voorheen.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
14 jaar
Mooi om te horen,
Bedankt voor de feedback!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar