Volkswagen Golf I: Cabriolet K jetronic JH motor

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 JH

Allen,

Ik heb het volgende startprobleem als de koude motor niet ineens start moet ik bij een tweede poging langer doorstarten dit moet ik ook als de auto warm is en bijvoorbeeld een uur niet gebruikt is.
Wat heb ik inmiddels getest en bekeken;
-injectors zijn ultrasoon gereinigd
-koudestartinjector getest goed
-brandstoffilter bij de spinkop vernieuwd (oirgineel knecht)
-bougies vernieuwd (oigineel)
-verdeelkap/rotor vernieuwd (oirgineel)
-accumulator getest/bekeken goed
-brandstofpompen (onder de auto en in de tank) gecheckt goed.
-brandstofpomprelais is goed
Niet gedaan;
-systeemdruk getest
-warmloopregelaar?

Wie weet raad, een K jetronic moet toch fijn kunnen starten ;-)

cabriolet89

Geplaatst door cabriolet89 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Punt (35) PRO, 10 jaar geleden

Marcel; hoe is de afstelling van de motor in warme toestand?

Werkt de lambda sonde goed ? De electronica is uitleesbaar . Temperatuursonde heeft die de juiste waarde koud en warm ....resp...........2500 ohm om 200 a 300 ohm.

Ook de gasklepschakelaar moet drie meetbare standen hebben (klikken )

Zit er nog een koudstartventiel op het inlaatspruitstuk ? Deze mag alleen werken als er KOUD gestart wordt !

Er zit een bimetaal -schakelaar in de aanvoer zodat het inspuiten niet te lang duurt .Motor warm is de werking 0!

Er staan schema's op het internet . Maak daar studie van .

P.S Carterontluchting 100% dicht . !!!! Bij openen van de olievuldop moet de motor af slaan.
Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.