Volkswagen Caddy: Caddy SDI 2000 Slaat niet aan

Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 SDI Motorcode AEY

Hallo,

Sinds afgelopen week is mijn caddy sdi bj 2000 met motorcode AEY kuren gaan vertonen. Als hij langere tijd stil heeft gestaan slaat hij in 1 keer aan, hij loopt en rijdt dan prima. Zodra je de auto dan uit heb gezet. Wil hij niet meer aanslaan. Op dat moment is er ook geen gloeilampje te zien bij het draaien van de contactsleutel.
Nu is de auto uitgelezen, het uitlezen ging alleen als het gloeilampje brandde, het resultaat van het uitlezen was als volgt, code 01237 afsluitklep brandstof n109- onderbreking met kortsluiting/ onregelmatige massa. De brandsof relais lijkt wel gewoon te functioneren. Heb ook een andere plunjer geprobeerd.... Ook rechstreeks stroom op de pomp gezet maar ook dat heeft geen resultaat.
Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand een oplossing?

tca Caddy

Geplaatst door tca Caddy (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Caddy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

erwinvn (0) PRO, 10 jaar geleden

Dit lijkt op het bekende probleem met het relais voor de aansturing van het motorregelapparaat.

Dit relais heeft nummer: 109

Destijds gingen deze relais met bosjes tegelijk kapot.

Als je het kapje van het relais afhaalt en goed naar de soldeerpunten kijkt zal je een breukje zien. ( soms erg moeilijk te zien)
Als het relais dan war word krijg je een overgangsweerstand op dit punt en is de verbinding verbroken.

De dealer heeft dit relais gegarandeerd op voorraad.

tca Caddy (0), 10 jaar geleden

Ik zal morgen eens kijken of ik een relais kan vinden, ik had al een andere geprobeerd maar die kan dan mogelijk ook een breukje hebben, we hebben kapje er al wel af liggen en hij leek te functioneren maar werd wel vrij warm.
Als toevoeging als het gloeilampje niet brand heb ik ook geen stroom staan op dd gloeispiralen...ik lees op diverse fora ook iets over relais 103?

In ieder geval bedankt voor je reactie

Jan227 (5) PRO, 10 jaar geleden

Hallo, mogelijk een probleem in het motor regelapparaat. Vaak komt er vocht in doordat de afwatering in de wielkasten niet goed werkt.

Ecu zit aan bestuurders zijde onder de parafan. Is de behuizing van de ECU erg gecorrodeerd aan de buitenzijde ?

Groet Jan227

tca Caddy (0), 10 jaar geleden

Beste jan,

Bedankt voor je reactie, ik ben nu eerst relais 109 aan het afwachten did heb ik morgen binnen. Kan ik evt zo een andere ecu er aan pluggen? Als de motor loopt dan is er verder niks aan de hand, rijd dan verder helemaal goed...het uitlezen gaf een onderbreking van de massa dan wel sluiting....het rare is wel dat hij alleen uit te lezen was als het voorgloeilampje brandde

Jan227 (5) PRO, 10 jaar geleden

Hallo , een andere ECU zal normaal gesproken ingeleerd moeten worden, tenzij deze zogenaamd "immo off"gemaakt is.


Groet Jan227

tca Caddy (0), 10 jaar geleden

Dag Jan,

Vandaag heb ik aller eerst de relais 109 en 103 vervangen, nu heb ik mede jouw bericht de ecu maar is los gehaald. Het werd al vrij snel duidelijk dat deze compleet geoxideerd was. We hebben de ecu geopend en de printplaat was compleet wit, dus dat is vrij duidelijk. Nu op zoek naar een andere ecu en contactslot en het bijbehordende sleutelkastje, ik begreep van uit een vw monteur dat dit relatief vaak voor komt...

Bedankt voor de input tot zover, mocht ik de auto rijdend krijgen dan zal ik alsnog een bericht plaatsen, zo niet dan gaat hij uit elkaar voor onderdelen.

Jan227 (5) PRO, 10 jaar geleden

Hallo, okee succes verder. Groet Jan227

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.