Volkswagen Golf: Carter vol met benzine

Bouwjaar: 1980, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 gti 110pk E.G motor

Hallo, Mijn probleem is dat het carter vol met benzine zat en dat de motor maar op drie cylinders loopt,
de tweede cylinder doet het niet maar krijgt wel een vonk.
Ik heb deze auto gerestaureerd en daardoor heeft de motor enkele jaren niet gedraaid.
Ik heb hem na langdurig starten aan de praat gekregen maar met bovenstaand probleem.
Zit er nu een zuigerveer vast of of zijn er andere oorzaken?
Het betreft een v.w golf gti van 1980 met een 1.6 E.G motor.
Alvast bedankt voor uw reactie

nofassa

Geplaatst door nofassa (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Zou even een compressietest laten uitvoeren en kijken wat de drukken zijn.

Ricky

stefan84 (0), 17 jaar geleden

en voor de restauratie had de motor wel nog normaal gelopen ?

Stefan

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

zoals rick zegt, compressie meten,

Als dit in orde is:

Verstuivers uitbouwen en in een pot hangen, de luchtweger voorzichtig lichten terwijl je de brandstofpomprelais overbrugt. (hoog relais met 2 dikke poten en nog wat dunne, de dikke moet je doorverbinden, dan loopt de pomp)
De verstuivers moeten alle 4 gelijk beginnen te nevelen. Schoon laten maken wil wel eens helpen, vervangen kan ook, maar zijn duuuur. (bosch levert ze gelukkig nog wel)

Tevens de koudestartverstuiver uitbouwen, deze mag geen druppel lekken. voorwaarde voor hem zijn namelijk contactslot in startstand (startmotor draait) , motortemp onder de 20 graden en niet langer dan 8 tot 10 seconden achter elkaar.
e.e.a wordt geregeld door de koperkleurige tempvoeler met 2 aansluitingen.

nofassa (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor jullie antwoorden,het probleem is vandaag gelukkig opgelost.
De compressie hebben we gemeten en deze was bij alle cylinders goed.
Toen hebben we de verstuiver gewisseld (met een nieuwe)van de tweede cylinder maar liep nog op drie cylinders.
Vervolgens twee van de leidingen van de verstuiver gewisseld op de spinnekop en toen liep er een andere cylinder niet mee.
Een andere complete spinnekop gemonteerd en ......loopt als een zonnetje.

De auto heb ik jaren geleden gekocht als kaal chassis met een losse motor erbij,dus ik wist niet of de motor goed was of niet.

mvg. Hemmo

stefan84 (0), 17 jaar geleden

gelukkig een klein probleem geweest..

Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.