hallo,
ik heb een golf 1 cabrio staan van 1985 met een k-jetronic injectie.
de auto is tijdens het rijden afgeslagen, en wil niet meer aanslaan.
de bougies vonken, en hij krijgt ook benzine (misschien teveel)
ik heb mn hoofd gebroken over wat het kan zijn, maar ik kan het niet vinden.
WIE WEET RAAD??
bij voorbaad dank!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Koudestartsproeier uit het inlaatspruitstuk draaien.
Motor starten en dan moet hier ongeveer 5 sec. benzine uit sproeien.
Dit wordt geregeld door een thermovoeler en gaan nog wel eens stuk of draadbreuk.
Wel vreemd dat hij er tijdens rijden mee op gehouden is.
Ik zou daarna benzine druk op opvoer meten. Deze druk wordt geregeld door een warmdraairegelaar.
Luchtweger die blijft hangen?? trek de rubberbalg op de brandstofverdeler er eens af en check of de klep en conus goed schoon zijn en volledig vrij door het huis beweegt. Let op, verbuig niets, het is een precisie instrument.
Haal de injectors los hang ze in een pot, overbrug het brandstofpomprelais (de hoge met de dikke poten, dikke aansluitingen doorverbinden)
Kijk of het debiet nog reageert op de klepstand van de luchtweger.
Koudestartinjector kan ook, deze loopt dan constant door. Demonteren en pomp laten draaien, hij mag niet druppelen.
Deze wordt alleen aangestuurd bij volgende voorwaarden:
Contactslot in startstand (startmotor draait)
Motortemp lager dan 20 graden
Max 8 seconden
regeling werkt via koperen plug in het watermondje voor op de kop; is massa geschakeld.
Warmdraairegelaar kun je even opereren (zit naast het oliefilter op het onderblok geschroeft) als het bimetaal gebroken is is het over, anders werken ze gewoon......)
Nieuw nog te koop bij de boschboer, niet goedkoop!!!
En, wat ook nog uitgesloten kan worden; is de distributieriem niet per ongeluk een tandje versprongen???
indien je de rubber van de spinkop aftrekt en je de 'klepel' kan zien moet je hem eens ff starten met wat gas erbij..laat iemand anders tijdens het starten de klepel wat omhoog tillen zodat er brandstof ingespoten word.
zo kun je het e.e.a. al uitsluiten.
als de ontsteking in orde is zal hij hierdoor wel moeten aanslaan,maar met de rubber eraf zal hij niet blijven lopen,je moet hem dan 'handmatig' aan de gang houden,
ook even de dingen van Harry controleren.
Stefan
17 jaar
ik heb zelf ook zoiets gehad met mijn scirocco 1.8gti, dx motor ook k-jetronic, stopte er ook zomaar mee, van alles gecontroleerd, en viel me op dat bougies wel vonkten, maar leek beetje zwakjes, toen onstekingsmodule vv, lopen als een zonnetje...
suc6, max.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar