Volkswagen Golf I : CAV-pomp lekt onderaan, oplossing?

Bouwjaar: 1980, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5

Hey,


Vandaag heb ik de waterpomp van mijn golf vervangen, die lekte al een tijdje.
Nu was ik daarna de golf aan het ontluchten en dus een tijdje stationair laten draaien en merkte ik dat er langs de onderkant van mijn dieselpomp diesel om de paar seconden af droop.

Het is al een tijd dat ik een paar druppels diesel vind nadat ik hem parkeer, maar nu is het precies toch een beetje te veel geworden.
Ik heb jammer genoeg ook nog eens een CAV-pomp.

Voor zover ik kan zien komt het niet van de bovenkant of zijkant van de pomp maar van de onderkant, het drupt langs de onderkant van de beweegbare hendel van de koudestartinrichting af. Ik kan niet zien wat er zich juist aan de onderkant van de pomp bevind en ik vind ook in mijn werkplaatshandboek nergens een exploded view van de pomp.
Voor de rest werkt de pomp dus wel naar behoren, motor draait mooi.

Mijn vraag is dus wat er dus hoogstwaarschijnlijk lekt aan de onderkant (pakking? O-ring?) en hoe ik dit kan oplossen (moeilijk? pomp demonteren?).


Alvast bedankt, Jannes

JStaels

Geplaatst door JStaels (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1785) PRO, 12 jaar geleden

Lekt hij niet langs het asje van de koudstartversneller?
Heeft het asje van de gashevel geen speling zodat het daarlangs naar achteren loopt.

jeromtje (0), 12 jaar geleden

Deze pompen vin je toch bij de vleet in afbraak voor bijna niks .

audia4 (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=jeromtje]Deze pompen vin je toch bij de vleet in afbraak voor bijna niks .[/quote]
nope, het gros van de vw diesels had een bosch pomp, alleen de vroege 1.5 diesel heeft een cav pomp. Had iets te maken met het feit dat bosch de pompen niet snel genoeg kon produceren....

oplossing kan zijn een 1.6d pomp met steun en al op het blok schroeven.

kaleido 1 (1785) PRO, 12 jaar geleden

Deze pompen zijn schaars , revisie is misschien een optie.
Voor audi4 heeft een 1.6 niet een ander tandwiel en andere verstuivers?

audia4 (0) PRO, 12 jaar geleden

Zover ik weet zou het moeten passen, alleen de pompsteun en het riemwiel moet je ook overzetten.

JStaels (0), 9 jaar geleden

Motor vervangen door 1.9TD.

Voor de originele 1.5D zal de Bosch pomp uiteindelijk de beste oplossing geweest zijn, van een 1.5 of 1.6D.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.