Ik bezit een golf 1.6 uit 1999. Deze is voorzien van de - af fabriek - geleverde centrale deurvergrendeling.
Naar zeggen zit er in de sleutel een transponder dit is de zogenaamde startblokkering. En deze transponder zou werken op een "lezer" (antenne) die om het contactslot gemonteerd zit.
Nu zijn mijn vragen:
Waar zit de besturingsprint van deze antenne? Ik wil namelijk controleren of hier ook de startblokkering op aan gesloten is. daar komt bij dat ik in serie met deze blokkering (naar ik aanneem wordt het start relais onderbroken) een alarm extra in deze lus zetten. Zodat zowel de lezer van het contactslot als het alarm beiden "veilig" zijn alvorens de motor zal/kan starten.
Ik heb geen zogenaamde "klapsleutel" ik heb twee gewone sleutels bij de auto en daarbij werden de zogenaamde "7777"handzenders bijgeleverd.
Nu heb ik een alarm systeem gekocht (cobra) dat precies dezelfde handzenders heeft, als bij de auto zijn geleverd.
Weet iemand of het mogelijk is de "oude" handzenders op dit alarmsysteem is te programmeren? Of is er een mogelijkheid dat de centrale deurvergrendeling het alarm aan en uit kan schakelen?
De beschrijving van het alarm heeft het bij de deurvergrendeling over:
-Voertuigen met negatieve cpv puls (2 draden)
-voertuigen met negatieve of positieve cpv plus (3 draden)
-voertuigen met negatieve cpv puls (6 draden)
-voertuigen met positieve cpv puls (6 draden)
Euh welke moet ik aanhouden ? :o)
Mijn dank is groot ... Don.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het stuurapparaat van de transponder van de sleutel zit ingebouwd in je klokkenpaneel en communiceert daarnaast met het motormanagement. Pas als deze drie componten 'linken' wordt de startblokkering eraf gehaald. Je kunt hier beter niet in gaan knoeien.
Als je Cobra alarm het ondersteunt kun je deze het beste aan laten sturen door de orginele cv. De sleutel haalt uiteindelijk de startblokkering er af.
Voor je vraag over positieve of negatief geschakelde sloten:
Je moet bij een auto electronica specialist het schema van jouw auto opvragen. Dan kun je dit zo zien. Als je het alarm nieuw hebt gekocht is het wel zo netjes dat je dit schema gratis erbij ontvangt... De trial & error methode kun je bij deze auto's beter niet toepassen. De stuurmotortjes zijn erg gevoelig.
Succes in ieder geval.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar