Hallo,
Probleem met Polo.
Motor trilt stationair. Uitgelezen = misfire 1e cilinder. +-10 x per minuut. Bobijnen van plaats gewisseld = nok
Injecor vervangen (123 + btw !!!) beter maar nog niet 100%. + nog steeds+- 1 misfire / minuut. Motor blijft trillen.
Iemand een idee?
Alvast bedankt de reacties,
Mvg, Mario
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat geven de fuel trims aan als je die met EOBD uitleest?
Wat zijn de waardes van een 4-gas test?
Wat is de brandstofdruk?
Compressie en lekverlies gemeten?
Volgens mij komt het best veel voor bij dit type dat je distibutie niet meer op tijd staat. Deze heeft een ketting en dan moet alles vervangen worden volgens mij. Ik heb er alleen nog maar van horen zeggen, maar nog niet zelf meegemaakt. Vraag maar eens na bij dealer.
Groet Passatje
Is het probleem nog aanwezig???
Hallo,
Zat op het verkeerde spoor met de compressie te meten.
Cil1: 11 bar
Cil2: 11,2 bar
Cil3: 11,1 bar.
Omdat ik er niet uitgeraakte wagen naar kennis vw garage gedaan.
Deze ook nieuw bobijn gestoken = nok.
Opnieuw compresisie gemeten bij vw:
Deze keer op 1e cilinder : 9 bar
op de andere 2 : 12 bar.
Oftewel is mijn meter kapot oftewel heb ik de verkeerde moment gemeten. (motor niet warm genoeg)
1 week van Januari gaat cilinderkop er af om nieuw kleppen te steken.
Zeer eigenaardig aangien er maar 26.000km op staan. Heb ook vanalle reinigingsproducten
geprobeerd: nok.
Mvg, Mario
Meet dan nogmaals de compressie bij warme motor, noteer de waarde, en giet dat wat olie in de cilinder en meet de compressie opnieuw, stijgt de waarde ? Kunnen het slecht afdichtende zuigerveren zijn, blijft hij gelijk, kan het in de klep zitten.
Wellicht helpt een spoeling van Forté
Gr Stefan
14 jaar
Lektest geeft toch ook uitsluitsel? Weet je gelijk of het een inlaat-,uitlaatklep of zuiger is.
zuigerveren slijten wel hard bij deze motoren.
bijv. in een fox. al diverse motoren vervangen door slijtage van de zuigerveren, niet los aan te komen(bij de dealer)
dus complete motor vervangen.
en ook cilinderoverslag op cilinder 1....
Zuigerveren niet aan te komen ??? Dan zet je er toch een overmaat zuiger(s) in, hoef je ook niet het complete blok te vervangen.
14 jaar
ja.. of dat gaat weet ik niet. bij de dealer doen we dat normaliter niet.
schijnbaar kan je de cilinderkop niet loshalen bij deze motoren...??
misschien iets te regelen met PON over coulance oid?
Het probleem is namelijk zo, volgens VW mag je de krukas lagers niet los halen, ivm gebroken lagerschalen, dus daarom kan je verschillende onderdelen niet bestellen zoa zuigerveren etc, je zult ook de aantrekmomenten niet kunnen vinden van bij de krukaslagers
veel suc6 met je probleem
Allen bedankt voor de reacties.
Maar zoals ik ook al zij... er staan maar 26.000 km op de wagen. Het verbaast me al dat er iets aan de kleppen zou mankeren. Laat staan aan de zuigerveren... In Januarie gaan we hem eens eerst afpersen en dan hou ik jullie op de hoogte.
Mvg, Mario
vraag een nieuwe cilinderkop aan via coulans van vw ik heb dit probleem ook al voor gehad bij een fabia met 24000 km
Wat bedoeld u met Coulans van vw?
[quote=fns-service]Wat bedoeld u met Coulans van vw?[/quote]
de wagen is nog geen 4 jaar en dan doet vw meestal een tussenkomst in de kosten
hoe kom je aan die wijsheid sven? en meestal is soms of helemaal niet. gr john
ik heb dit zelf ook voor gehad met een fabia van 2006 met 21000 km
Het is dan wel belangrijk dat de auto door pon is geleverd en dealeronderhouden is anders kun je het wel vergeten.
[quote=Benny Vee]Het is dan wel belangrijk dat de auto door pon is geleverd en dealeronderhouden is anders kun je het wel vergeten.[/quote]
Sluit ik me helemaal bij aan!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar