hallo heren,
Naar lang zoeken zoeken heb ik eindelijk mijn motor aan het lopen gekregen.(schakelautomaat gloeirelais was weg)
Ik heb een Caddy 1.9d 1y Motor.
Als ik de auto start komt er heel veel witte/grijze damp uit de uitlaat.
Ik heb de auto de tweede keer 15 minuten laten lopen omdat ik dacht dat er nog wat diesel in de motor zat van het constante starten.
Maar niks de auto bleef maar dampen,en ik kwam er achter als ik flink wat gas gaf spoot het koelwater uit mijn resevior.
Ik heb de auto uit gezet en de druk van het koelsysteem afgehaald,ik start de auto weer en meteen stond er weer druk op het circuit!!
Het gekke is toen ik de auto de eerste keer starte zat er geen koel water in (1 minuut laten lopen) maar toen dampte de auto ook al wit /grijs.
Mijn vragen zijn:
1 Is mijn nu koppaking kapot?
2 Of kan het zijn tot mijn thermostaat dicht blijf staan?
3 Is dat normaal dat mijn koelsysteem meteen op druk is als ik de auto start? ook al heb ik de druk er vanaf gehaald?
( normaal wordt de druk toch geleidelijk opgebouwd)
4 Of moet mijn dieselpomp afgesteld worden?
5 Wat Kan men concluderen uit wit/grijze damp?
Ik heb al wat rond gekeken hier maar die dingen wat hier staan zoals: olie bij het water, en uitlaat gassen in het koelsysteem ruiken, smurie op de olie dop, kan ik niet controleren omdat ik de motor pas ingebouwd heb en nog niet gelopen heeft.
Alvast bedankt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er is een open verbinding tusen de verbrandingskamers (cilinders) en het koelwater circuit ; koppakking is lek of de kop is gescheurd.
Enigste remedie is om de kop te demonteren en om dan te kijken of de kop wel of niet gescheurd is.
Jip peter, je had gelijk de cilinderkop is tussen de kleppen gescheurd.Dus op zoek naar een andere of is dat soms te lassen?
20 jaar
Scheurtje tussen de kleppen en wervelkamer hoeft geen probleem te zijn en hoeft geen lekkage te geven. De kop af laten persen bij een revisiebedrijf kan uitsluitsel geven. Ik denk dat gewoon je koppakking stuk was. Een specialist kan dit aan de oude pakking, de cilinderkop en het blok zien, mits de boel nog niet schoongemaakt is.
succes
Harry
het je de tremostaat ook gecontroleerd. bijde slangen van radiateur warm.
heb je de waterpomp ook al gecontroleerd. kleine slangetje aan zijkant van het potje eraf halen als daar bij draaiende motor koelvloeistof uit komt is de waterpomp ok.
het koelsysteem op druk zetten kijken of de druk zakt. wel ervoor zorgen dat er geen lucht in het systeem zit.
als de druk zakt en geen uitwendige lekkage is is hij lek.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar