Volkswagen Passat: Cilinderkop en Turbo bij 232.000km VW passat 2.0 TDI

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI

Advies gevraagd,

Bij mijn VW Passat 2.0 TDI 150pk, ging bij 232.000km het motorlampje branden.
Ik naar de dealer om de storing uit te laten lezen.

Conclusie:
Hij rookt heel erg, dit zou aan de cilinderkop kunnen liggen. En de turbo heeft flink wat speling.
Hij rijd dus nog wel, en eigenlijk ook nog gewoon goed. Mis geen vermogen naar mijn idee.
Maar blijkt dat bij de cilinderkop waar de verstuivers inzitten dat deze ovaal zijn geworden en het niet meer allemaal lekker past.
Dit was 2 maanden geleden al bekend gemaakt bij de grote beurt, en toen zijn er al 2 verstuivers vervangen. (dus dat was al een dikke rekening)

Dit schijnt dus echt een kwaal te zijn van dit type motor bij deze km stand.

Het advies nu was om hem niet meer te laten maken, kosten zouden bij de dealer rond de €4000,- uitkomen. Dat is dan nieuwe Turbo en cilinderkop vervangen.

Wat nu, ergens een 2e hands motor op de kop tikken of de auto weg doen en een nieuwe/andere kopen?
Of iemand ervaring met hetzelfde euvel.

Heb deze passat uit 2006 nu 1.5 jaar in bezit en er 60.000km mee gereden. Altijd bij de dealer onderhouden, ook voor mijn tijd.
Ik had het idee dat VW toch wel iets langer mee kon. En der mag echt wel een keer iets kapot. Maar dit viel wel ff tegen.

gr

Dennis

deke32

Geplaatst door deke32 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

Die kop kan gereviseerd worden.
Neem maar contact op met dit bedrijf, afd. motorrevisie.

http://www.kleingunnewiek.com/

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.