Hallo allemaal..
Ik moet binnenkort de cilinderkoppakking van een Volkswagen Golf III Variant (1H5) Combi 1.9 TDI AHU 66 kW van januari '97 vervangen.
Is het zonder meer nodig is om de cilinderkop te laten vlakken bij het vervangen van de cilinderkoppakking of kun je met een 'rij' o.i.d dit nakijken en zo ja hoe doe ik dit dan en wat zijn de marges ?
Zijn er nog specifieke problemen bekent bij dit type waar ik moet letten bij het vervangen van de cilinderkoppakking?
Alvast mijn hartelijke dank...
Gegroet,
Karthur8
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
De marges is mij niet bekend maar dat zou je moeten kunnen opzoeken.
Met een "rij" kun je idd bv tegen het licht kijken naar afwijkingen en met behulp van voelermaatjes kun je de speling meten.
Bij elke twijfel zowiezo vlakken.
Laat er alleen geen milimeter afvrezen/slijpen anders moet je waarschijnlijk een andere dikte koppakking.
Even heeeeeel dun er een laagje af laten halen , is hij meteen goed schoon en vlak , dan begin je goed.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar