close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen corrado 1800 g60: co afstellen

Bouwjaar: 1989

het gaat om een 1800 g60 1989
co is te hoog voor de apk gewoon terug stellen werkt niet als we de blauwe stekker er af halen bij koelvloeistof temparatuur
meter is de co goed en gaat hij ook wat rustiger lopen auto kan volgens de dealer niet worden uitgelezen omdat er wat fout zit in de bedrading

Geplaatst door

bandenman (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Die sensor geeft ook vaker problemen en niet alleen bij de Corrado.

jos_br.5982 0

21 jaar

Bij een G60 moet je de stekker van de temp sensor eraf trekken. en dan het co bijstellen dit kun je doen door de zwarte schroef in de inlaatbuis te verdraaien deze buis zit tussen de g lader en het gasklephuis

MMol 0

21 jaar

volgens mij, weet het bijna zeker, moet je de blauwe stekker eraf halen, 3 x gas geven boven de 3000 toeren en dan pas stellen.( komt uit de manual vor een corrado)

wt 0

16 jaar

Controleer de vacuum slang van het inlaatspruitstuk naar het regelapp in parafanbak.

Gr, Joost

Joost5859 0
badge

14 jaar

Zie ook :


Wat is de weerstand van de koelvloeistof temp sensor bij warme motor ?

Als de sensor een verkeerde waarde afgeeft ( te hoge weerstand = meer brandstof ) kun je dit ook al hebben.

Waarom is hij niet uit te lezen ? Kom je er niet in ?

stefan84 0

14 jaar

Niet gaan draaien aan schroefjes en dergelijke dingen ! gewoon sensor vervangen, als je die stelschroeven verdraait zodat hij dan goed loopt en je vervangt vervolgens die sensor omdat het probleem daarin zit dan loopt je corrado pas beroert.
En die sensor kost geen fluit dus is het proberen waard.
Groeten.

ChrisO 0

14 jaar

Eerst even de weerstand van de koelvloeistof temp sensor meten bij warme motor, en plaats de waarde eens hier..

Als hij kapot is, kun je hem wel vernieuwen, kost ff 20 euro...

Christiaan, VW heeft die schroef daar niet voor niks geplaatst, als alles in orde is en hem nog niet lager krijgt, kun je daar gerust aan draaien, al is het maar voor de apk, dan draai je hem erna weer terug mocht hij niet goed meer lopen, je weet ook niet of de eigenaar er al aangezeten heeft.

Met een te hoog CO loopt hij ook niet zoals het hoort, en het verbruik zal aan de hoge kant liggen.

Ben benieuwt..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Stefan84,

oké best hoor, ik heb daar alleen niet zo`n toffe ervaring mee. Kan ook zijn omdat het een 16v gti was, die dingen lopen allemaal bagger met dat K-Jettronic systeem. Daar kan het ook nog inzitten trouwens, voorop je verdeelunit bovenop je luchtfilterbak zit een kastje met een stekker, dat kastje wil ook nog wel eens lopen ouwehoeren zodat je veel te veel benzine ingespoten krijgt.
(dit zat tenminste zo bij de golf 2 16v gti)
Succes!

Gr Chris.

ChrisO 0

14 jaar

Whahaha sjonge jonge lopen wij een beetje moeilijk te doen over een onderwerp van 23 dec 2002.

Aju !

haha.

ChrisO 0

14 jaar

Ja Chris nu je het zegt, heb het dit keer over het hoofd gezien dat hij al 8 jaar oud is, hahah..

Topic closed dan maar..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.